Fout in schijfcache voor bitmapafbeeldingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koen3011

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 sep 2009
Bij het overnemen van een computer op afstand krijg ik bovenstaande melding.

De verdere tekst: De schijf is vol, of de cachemap ontbreekt of is beschadigd. Sommige bitmapafbeeldingen worden misschien niet wergegeven. Aangeraden wordt om de verbinding te verbreken en opnieuw verbinding te maken om het in cache opslaan van bitmapafbeeldingen uit te schaklen.

als ik dit doe blijft echter de melding komen.

Weet iemand hier een oplossing voor ?

Alvast bedankt !

Bijlagen

• cache.JPG
    cache.JPG
    23,2 KB · Weergaven: 113
Laatst bewerkt:
Enige plek die ik ken met bitmap-cache is niet bij het overnemen van een pc op afstand (zoals met Teamviewer, MSN hulp-op-afstand etc.), maar bij het gebruik van Extern Bureaublad (=RDP), waarbij in de instellingen van de RDP-client staat aangegeven dat schermafbeeldingen gecached moeten worden.

Vertel ons dus eerst of je eigenlijk RDP bedoelde of dat het een ándere manier van contact met een externe pc is geweest waar je die melding bij kreeg.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hoi Thijs,

Op de pc thuis maak ik verbinding via vpn dialer met de zaak (cisco). Na gebruikersnaam en wachtwoord wordt de verbinding tot stand gebracht. Vervolgens dien ik via verbinding met extern buroblad verbinding te maken. Eerst verschijnt de melding aanmelden bij windows en iets later de melding fout in schijfcache. Vervolgens eerst op ok drukken bij foutmelding en dan kan ik inloggen. De verbinding komt wel tot stand maar is verschrikkelijk traag, terwijl dit voorheen, toen ik geen foutmelding kreeg, niet zo was.

Zie printscreen.

Bijlagen

• inlog.JPG
    inlog.JPG
    57,2 KB · Weergaven: 113
Ok, het gaat dus toch om RDP / Extern Bureaublad.

Kijk even in de volgende map:
Start -> Uitvoeren -> "%userprofile%\Local Settings\Application Data\Microsoft\Terminal Server Client\Cache"
(inclusief de "-tekens).

Bij mij is die nu helemaal leeg (kan bijv. aan CCleaner gelegen hebben die waarschijnlijk de bitmapcache leegt als ik het aanroep met de Geavanceerd-optie "Persoonlijk Bestanden en mappen").
Als jij er nog bestanden aantreft, zet die dan in de prullenbak, en ga daarna eens kijken of met je RDP verbinding alles weer goed is.

Tijs.

Goedemorgen Tijs,

Er staat inderdaad een bestand in betreffende map. Na verwijderen hiervan werkt het weer piekfijn.

Bedankt !

Groet Koen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan