Fout in script

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zee Online

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2010
Hallo,

Ik heb op internet een script voor een tip van de dag gevonden, en deze al naar mijn zin ingesteld.
Maar als ik het script op de site zet verschijnt er niets, er zit dus ergens een fout in het script, maar van scripts ken ik niets, dus weet niet waar de fout zich bevindt.

Kan iemand het script eens voor mij controleren, en de verbeterde versie geven a.u.b?
Kennis scripts echt niets, en ik heb het dringend nodig voor op de website. :(

Alvast dank bij voorbaat!

--------------------
SCRIPT
--------------------
<!-- Dit zet u in de body van de pagina-->
<script language="javascript">
<!-- LAAT DIT IN UW SCRIPT/TOOL STAAN, VERWIJDERING KAN DE WERKING BEINVLOEDEN -->
<!-- Voor de leukste scripts gaan webmasters naar www.con-nect.nl -->
<!-- Dit gratis script of deze tool is geleverd door con-nect.nl -->
<!-- 2010 All right reserved www.DataUniversal.nl -->

<!--

var today_obj=new Date()
var today_date=today_obj.getDate()

var tips=new Array()
var tiptitle='<b>Tip van de dag</b><br>'

//verander hieronder de tips van de dag... voor iedere dag dus een andere
tips[1]='Meeuwen voederen is verboden! Wie hierop betrapt wordt riskeert een boete.'
tips[2]='Honden zijn op het strand vanaf de paasvakantie t/m 15 september 2011, en dit van de staketsels t/m aan de gadeynehelling.'
tips[3]='Respecteer de aanwijzingen van de redders. Zij kennen de zee beter en de gevaren ervan.'
tips[4]='Laat uw afval niet op het strand achter, maar neem het mee tot aan de eerstvolgende vuilbak die u tegenkomt. Zo kunnen de andere ook van een proper strand genieten.'
tips[5]='Kinderen vissen al eens graag onder de wandelbrug van de Pier. Toch is het er best uitkijken, want soms zijn die putten groter en dieper dan je denkt en kan je daarom ineens wegzakken.'
tips[6]='Vissen onder de wandelbrug van de Pier doe je best wanneer de zee zich terug trekt.'
tips[7]='De meeste winkels zijn ook open op zondag (behalve supermarkten) Dus shoppen in Blankenberge kan dus ook op zondag.'
tips[8]='Blankenberge bruist van evenementen. Vraag uw gratis eventpocket bij het VVV kantoor (leopoldplein, over het station).'
tips[9]='Een echte aanrader is ons forum. Iedereen is er welkom en kan deelnamen aan discussies over Blankenbergse aangelegenheden. Bezoek ons forum op http://zeeonline.forum2go.nl.'
tips[10]='Wat slechter weer buiten? Geen probleem. In Blankenberge is er keuze aan activiteiten en bezienswaardigheden, ook bij slecht weer. Meer info op onze website.'
tips[11]='Jaarlijks lopen heel wat kinderen verloren aan de kust. De oplossing zijn armbandjes die je kan krijgen bij de reddersposten.'
tips[12]='Laat je kinderen nooit alleen achter. De zee kan prettig zijn, maar ook gevaarlijk.'
tips[13]='Bij het oversteken moet je goed opletten op het verkeer. De kusttram rijdt op sommige plaatsen erg snel en hoor je praktisch niet. Wees dus extra alert, en laat kinderen nooit alleen oversteken.'
tips[14]='Het hele jaar door staat Zee Online klaar voor al uw vragen. We zijn dan wel een privé iniatief, toch kunnen wij u via internet ook snel verder helpen. Vragen? Neem contact met me op.'
tips[15]='S'avonds bij zonsondergang is het zalig genieten van een wandeling op het strand. Of wat dacht je van uitrusten op een bankje aan de paravang?'
tips[16]='Bezoek zeker eens het Belle Epoque Centrum in de Elisabethstraat. Voor een zeer lage inkomprijs kan je allerlei oude foto's, ... bekijken van Blankenberge. Een echte aanrader!'
tips[17]='Chat gezellig met ons mee op de chatbox(en) van Zee Online. Om de chat leefbaar te houden zijn er geregeld operators aanwezig.'
tips[18]='Sigarettenpeuken tussen de tenen is niet echt aangenaam. Gooi uw peuken daarom niet op het strand, maar gooi ze in de vuilbak.'
tips[19]='Hondenpoep hoort niet thuis op straat. Blankenberge telt enkele hondenweien waar je de hond kunt uitlaten. Gooi het zakje met uitwerpselen nadien in een hondenpoepbuis.'
tips[20]='Maandelijks op de hoogte blijven van wat er reilt en zeilt op Zee Online? Schrijf u dan zeker in op onze GRATIS nieuwsbrief.'
tips[21]='Bij Moeder Babbelute in de Kerkstraat kan je heerlijke zeevruchten kopen.'
tips[22]='Het VVV kantoor beschikt over een team vriendelijke medewerkers die het hele jaar door tot je dienst staan.'
tips[23]='Lees dagelijks het nieuws op Zee Online.'
tips[24]='Leuke vakantieherinneringen meegenomen van Blankenberge? Of juist niet? Stuur je vakantieverhaal en eventueel een foto naar info@zee-online.be en wie weet wordt je verhaal gepubliceerd op Zee Online.'
tips[25]='Vergeet je fototoestel zeker niet mee te nemen!'
tips[26]='Verblijf je voor een langere periode, en wil je eens een dagje weg? Vanuit Blankenberge heb je goede verbinding naar Brugge of andere badsteden en gemeenten.'
tips[27]='Het weerbericht van de kust vindt u uitgebreid op Zee Online.'
tips[28]='Genieten van een lekker ijsje, wie wilt dat nu niet. In Blankenberge vindt je op de dijk tal van ijskraampjes waar je heerlijke ijsjes en softijsjes kunt kopen. Op het strand zelf rijden ook vaak ijsventers rond.'
tips[29]='Groene vlag: Baden toegestaan.'
tips[30]='Gele vlag: Baden toegelaten. Luchtmatrassen, bootjes, ... niet. Let op! Er kan een sterke stroming staan.'
tips[31]='Rode vlag: Verboden in zee te gaan!'

document.write(tiptitle)
document.write(tips[today_date])

//-->
</script>

Laatst bewerkt:
De fout zit hem in de tips waar je een apostrof hebt gebruikt. De oplossing is om de tips in plats van tussen apostrofs, tussen " te zetten.
Code:
tips[31]='Rode vlag: Verboden in zee te gaan!'
Wordt dan dus.
Code:
tips[31]="Rode vlag: Verboden in zee te gaan!"
Anders denkt het script namelijk dat je de tip bij de apostrof wilt afsluiten, dat klopt niet en leidt dus tot fouten.
Je moet dan wel zorgen dat je geen " in de tips zelf gebruikt, anders ontstaat dezelfde verwarring weer. wat ook kan is de tips laten zoals ze nu zijn maar voor de apostrofs in de tips een \ zetten, met een \ ervoor zal het script de apostrof namelijk negeren.
Code:
tips[15]='S'avonds bij zonsondergang is het zalig genieten van een wandeling op het strand. Of wat dacht je van uitrusten op een bankje aan de paravang?'
Wordt dan dus
Code:
tips[15]='S\'avonds bij zonsondergang is het zalig genieten van een wandeling op het strand. Of wat dacht je van uitrusten op een bankje aan de paravang?'
Overigens is dat geen goed Nederlands, het is niet s'avonds maar 's avonds, een afkorting van des avonds.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Sorry voor het late antwoord, maar ik was enkele dagen met vakantie.
Ik heb de fouten aangepast, maar nog steeds werkt ie niet.

Kijk maar zelf eens op www.zee-online.be/test.html, dan zien jullie in de bron wat er misschien nog fout is?

Er zijn nog steeds een aantal zinnen waar je aan het begin een " en aan het einde een ' hebt staan. Dat moet toch echt hetzelfde zijn.

Oke, danku wel, iedereen.
Alle fouten zijn inmiddels verbeterd, en het script werkt nu zoals het hoort.

Hier mag een slotje op! ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan