Fout in search database poging 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

geertsjelle

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2009
Hallo allemaal,

Na eerder op dit form geholpen te zijn met mijn fout in mijn "zoek database" heb ik. Heb ik van de tekentafel een nieuwe "zoek database" proberen te maken om het in de vingens te krijgen. Echter heb ik waarschijnlijk ergens iets niet goed overgenomen:confused:. Het aanpassen van de "verbeterde" is me wel gelukt. Maar ik wil uiteindelijk ook de techniek in de vingers krijgen. Is er iemand die weet wat ik niet goed heb gedaan in de "zoek database" (zie bijlage).

Alvast bedankt!

Bijlagen

Maar ik wil uiteindelijk ook de techniek in de vingers krijgen.

Wat is er mis met de mogelijkheden via de linken, die ik je in je vorige posting gegeven heb? :rolleyes:

Geen slechte poging! Maar, zoals je al gemerkt had, hij doet 't nog niet....
De reden hiervoor:
Je hebt twee keuzelijsten gemaakt voor Naam en Plaats. In deze keuzelijsten haal je alleen de naam of plaatsnaam op. Als mijn voorbeeld goed bestudeert, zul je zien, dat de keuzelijsten daar twee kolommen gebruiken. Check de rijbron maar om te zien hoe hij is opgebouwd. De reden dat je maar één veld ziet in de keuzelijst, komt omdat bij de Kolombreedten de eerste kolom de waarde 0 heeft; daarmee wordt hij onzichtbaar.

Kijken we nu naar de functie die de (plaats)naam uitleest, dan zie je daar als code:

varWhere(intIndex) = "[IDnaam] = '" & Me.CMBnaam.Column(1) & "'"

Oftewel: haal de tweede waarde op uit de keuzelijst... Ja, de tweede, niet de eerste. Access telt namelijk vanaf 0.

Je kunt dus één van twee oplossingen gebruiken:
a. de keuzelijst aanpassen, en daar het ID veld aan toevoegen (als eerste kolom)
b. de functie aanpassen in: varWhere(intIndex) = "[IDnaam] = '" & Me.CMBnaam.Value & "'"

Niet alletwee, want dan doet-ie het alsnog niet...

Als extra bonus:
Met onderstaande aanpassing op de knop Clear wordt de standaardlijst weer in ere hersteld. Wel zo makkelijk!

Michel

Code:
Private Sub clear_Click()

Me.CMBnaam = ""
    Me.CMBplaats = ""
    Me.FormSubgegevens.Form.RecordSource = "SELECT * FROM QueryGegevens "
    Me.FormSubgegevens.Requery

End Sub

@BAKK
Wat mankeert er aan mijn voorbeeld? ;)

Laatst bewerkt:
Ik ga voor poging 3

Hey,

Bedankt voor jullie reacties!

Bakk4318, er is niks mis met jou voorbeeld. Maak ik kan maar aan 1 manier te gelijk werken en ik ga zeker nog een keer jou manier proberen:).

Octafish, Ik ga het weekend nog een keer proberen.

Wordt vervolgt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan