• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Fout in sorteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

MeltedForest

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2008
Hallo, ik heb in VBA een code om wat gegevens te sorteren. Dit doet het opzich ook wel, alleen niet helemaal, want:
1. De bovenste regel wordt niet gesorteerd?
2. Ook wil ik graag dat hij bij het opstarten sorteert!

Zie het voorbeeldbestand ter verduidelijking.

Bijlagen

Verander je code (zie rood gemarkeerd) en plaats deze code niet in een module maar in This Workbook :

Code:
Private Sub Work[COLOR="red"][B]book[/B][/COLOR]_[COLOR="red"][B]Open[/B][/COLOR]()
    'sorteren op binnenkomst stroke
    Range("A3:G30").Sort Key1:=Range("D3"), Order1:=xlAscending, [COLOR="Red"][B]Header:=xlNo[/B][/COLOR], _
        OrderCustom:=5, MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom, _
        DataOption1:=xlSortNormal
End Sub

Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
    'sorteren op binnenkomst stroke
    Range("A3:G30").Sort Key1:=Range("D3"), Order1:=xlAscending, Header:=xlGuess, _
        OrderCustom:=5, MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom

End Sub

Deze doet het beter.
Header = xlGuess ipv xlYes

Cobbe

Allebei super :thumb:
Niet gezien dat de header op yes stond ...

Laatst bewerkt:
Oh nog iets ik moet met code op een andere tab een maandoverzicht kunnen laten zien, maar ik heb geen idee hoe of wat...
Het begin is in ieder geval om de gegevens in het eerste tab na een x aantal dagen (laten we 3 zeggen) automatisch te laten verplaatsen naar een andere tab, tab "archief" ofzo.
Ik weet alleen niet hoe.. graag het voorbeeldbestand gebruiken :thumb:

Ik zou dit topic dan even op opgelost zetten en een nieuwe beginnen onder een juist topictitel plaatsen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan