jvondermans
Gebruiker
- Lid geworden
- 14 feb 2005
Ik heb een vrij grote tabel met veel gegevens. in de tabel is het niet overal verplicht gegevens in te vullen, dus sommige velden zijn leeg. Om een selectie uit te kunnen maken heb ik een formulier waarin uit drop-downlistjes opties kunnen worden gekozen.
Als ik een keuze maak en vervolgens op uitvoeren klik wordt de query opgebouwd en uitgevoerd. Alles werkt prima, maar 1 ding werkt niet helemaal optimaal.
Als ik in het formulier bij de lijstjes aangeef dmv een checkbox dat ik die optie juist NIET wil, dan gaat het mis. Dan laat hij de juiste keuze buiten beschouwing, maar OOK de velden die niet zijn ingevuld/leeg zijn.
hieronder de code:
het gaat dus mis in de regel hieronder, als testgroep geen gegevens bevat:
strSQL = strSQL & " AND NOT testgroep = " & Chr(34) & vartestgroep & Chr(34) & " "
dit komt achter de volgende "basisquery":
strSQL = "INSERT INTO totaallijst_na_selectie SELECT * FROM totaallijst_voor_selectie WHERE Bedrijfsnummer Is Not Null"
iemand een idee hoe de lege velden ook geselecteerd te krijgen?
Alvast bedankt voor de ideeen
Als ik een keuze maak en vervolgens op uitvoeren klik wordt de query opgebouwd en uitgevoerd. Alles werkt prima, maar 1 ding werkt niet helemaal optimaal.
Als ik in het formulier bij de lijstjes aangeef dmv een checkbox dat ik die optie juist NIET wil, dan gaat het mis. Dan laat hij de juiste keuze buiten beschouwing, maar OOK de velden die niet zijn ingevuld/leeg zijn.
hieronder de code:
Code:
Private Sub drptestgroep_Exit(Cancel As Integer)
Dim vartestgroep
vartestgroep = Me.drptestgroep
If Me.chktesetgroepniet = False Then
strSQL = strSQL & " AND testgroep = " & Chr(34) & vartestgroep & Chr(34) & " "
Else
strSQL = strSQL & " AND NOT testgroep = " & Chr(34) & vartestgroep & Chr(34) & " "
End If
End Sub
het gaat dus mis in de regel hieronder, als testgroep geen gegevens bevat:
dit komt achter de volgende "basisquery":
strSQL = "INSERT INTO totaallijst_na_selectie SELECT * FROM totaallijst_voor_selectie WHERE Bedrijfsnummer Is Not Null"
iemand een idee hoe de lege velden ook geselecteerd te krijgen?
Alvast bedankt voor de ideeen