• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Fout in uitgebreidde Tekst naar getal formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

imeester

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2016
Berichten
5
Goede dag, ik zou het erg waarderen als jullie mij met onderstaande probleem kunnen helpen.


Onderstaande formule heb ik in een cel in Excel geplaatst. Mijn inziens moet dit kloppen. Echter krijg ik de foutmelding #NAAM?

=ALS(T8=”tekst 1”;2640;ALS(T8=”tekst 2”;2641;ALS(T8=”tekst 3”;2642;ALS(T8=”tekst 4”;2643;ALS(T8=”tekst 5”;2644;ALS(T8=”tekst 6”;2645;ALS(T8=”tekst 7”;2646;ALS(T8=”tekst 8”;2647;ALS(T8=”tekst 9”;2649;””)))))))))

Als er in Kolom T8 H. Willems staat geeft hij foutmelding: #NAAM?
En ook bij alle kolommen daaronder van alle namen geeft hij dezelfde foutmelding.

Als ik de formule evaluatie open staat er: =ALS("tekst 2"=”tekst 1”;2640;ALS(T8=”tekst 2”;2641;ALS(T8=”tekst 3”;2642;ALS(T8=”tekst 4”;2643;ALS(T8=”tekst 5”;2644;ALS(T8=”tekst 6”;2645;ALS(T8=”tekst 7”;2646;ALS(T8=”tekst 8”;2647;ALS(T8=”tekst 9”;2649;””)))))))))

Wat ik daarbij moet vermelden is dat de T kolom een gegevensvalidatie: Lijstfunctie bevat, ik weet niet of dat de fout kan veroorzaken.

Hoe kan ik dit op lossen?
 
Laatst bewerkt:
Je gebruikt ” ipv ". Je kan voor dit soort formules beter een opzoek tabel gebruiken.
 
Plaats je bestand maar eens

Als ik dit zo zie kun je dit beter aanpakken dmv een tabel met namen en bijbehorende nummers.
Daarna VLOOKUP naar het getal die bij de overeenkomende naam hoort.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb even naar je formule gekeken... ik vind het ook niet direct. Oplossing is om één voor één de geneste formules te verwijderen, en kijken waar het fout loopt.
Maar zulke uitgebreide formules met een hoop geneste functies zijn bijzonder moeilijk te lezen, zoals je nu zelf merkt, en moet je eigenlijk vermijden.
Wat ga je trouwens doen als er opnieuw een naam bijkomt? De formule nog wat uitbreiden?
Maak gewoon 's gebruik van de functie VERT.ZOEKEN. Dan ben je van alle problemen af, en kan je je lijst eindeloos uitbreiden.

ps. Lol... tijdens m'n testen zijn er nog antwoorden gekomen, telkens met dezelfde oplossing :p. Je keuze zou dus snel gemaakt moeten zijn.
 
Laatst bewerkt:
Heb je de nederlandstalige Excelversie ?
Lang leve de matrix-constanten.

PHP:
=2639+MATCH(B1;{"P. Pieters";"H. Willems";"K. Kusters"};0)
 
Bedankt

Iedereen bedankt voor het reageren..." was de oplossing van het probleem. :D
Ik hoef gelukkig hem niet uit te breiden maar hooguit een naam vervangen.

Ik ga wel eens duiken in het vert. Zoeken verhaal. Ik had namelijk eigenlijk wel een tabel gemaakt, maar kwam daar niet goed aan uit. Dus dan maar de oude methode gebruikt.
:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan