Wie-o-wie kan mij uit de brand helpen?
Ik ben bezig om een zaalplattegrond van een theater te kleuren. Ik heb van alle stoelen al de bezettingsgraden (percentages), maar nu wil ik dit inzichtelijker maken door er verschillende kleuren aan toe te kennen. Met hulp van allerlei andere vragen en antwoorden op dit forum heb ik nu een code gemaakt, maar op het moment dat ik op mijn knop klik krijg ik foutmelding 1004: "methode Range van object_global mislukt". Ik heb geen idee hoe ik dit moet oplossen, daarvoor werk ik nog te kort met VBA.
Voor alle duidelijkheid: een cel stelt een stoel voor.
Hier is mijn code:
Alvast bedankt!
Ik ben bezig om een zaalplattegrond van een theater te kleuren. Ik heb van alle stoelen al de bezettingsgraden (percentages), maar nu wil ik dit inzichtelijker maken door er verschillende kleuren aan toe te kennen. Met hulp van allerlei andere vragen en antwoorden op dit forum heb ik nu een code gemaakt, maar op het moment dat ik op mijn knop klik krijg ik foutmelding 1004: "methode Range van object_global mislukt". Ik heb geen idee hoe ik dit moet oplossen, daarvoor werk ik nog te kort met VBA.
Voor alle duidelijkheid: een cel stelt een stoel voor.
Hier is mijn code:
Code:
Sub kleur_plattegrond()
For Each c In Range("C26:AB37")
If c >= 0.84 And c < 1 Then
Range(c).Interior.ColorIndex = 4
ElseIf c >= 0.68 And c < 0.84 Then
Range(c).Interior.ColorIndex = 43
ElseIf c >= 0.52 And c < 0.68 Then
Range(c).Interior.ColorIndex = 44
ElseIf c >= 0.36 And c < 0.52 Then
Range(c).Interior.ColorIndex = 45