• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Fout in Voorwaardelijke opmaak of in de formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Archipel

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2015
Goedemorgen Forumleden en de beste wensen voor 2017,

In dit bericht heb ik een voorbeeld geplaatst met 2 de zelfde tabbladen.

Mijn probleem zit in FORUM (1), de kolommen H en I, daar zit of een formulefout in of de Voorwaardelijke Opmaak is incorrect.

Bij voorbeeld als ik in kolom D de huidige datum (1 januari), dan zie ik niks in kolom D

De bedoeling is dat bij de laatste datum invoering de maand (H) en het bedrag (I) binnen de zelfde maand in het vet moet staan. Zie voorbeeld FORUM 2

Conclusie: Het werkt weer correct als ik een datum in februari invoer.

Kunnen jullie mij even helpen?

Mvg Archipel

P.s. Vraag mij a.u.b. niet waarom ik dit zo wil, het gaat tenslotte om de oplossing! Bekijk bijlage FORUM.xlsx

Month(lege cel) geeft als resultaat 1. Je moet dus ook kijken of in dit geval d41 leeg is

Code:
=IF(OR(D41="";MONTH(D41)<>MONTH(D40));TEXT((D40);"mmmm jjjj");"")

Als ik uw formule in mijn voorbeeld plak gebeurt er niks. Zou u dat eens willen toepassen in mijn voorbeeld?

U heeft mij geweldig geholpen om kolom H te voorzien van de juiste formule. Nog 1 verzoekje. Zou u zo vriendelijk willen zijn om de kolom ernaast (I) -in de zelfde rij- ook aan te passen zodat achter JANUARI 2017 het bedrag dan ook te zien is in het vet zwart. Zie bijlage die ik bij dit bericht heb toegevoegd. Als u van mening bent om de Voorwaardelijke Opmaak van de kolommen H en I te kunnen verwijderen mag u dat gerust doen.

M.v.g. Archipel

Bekijk bijlage FORUM.xlsx

De voorwaardelijke opmaak staat al in het bestandje in #4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan