fout instalatie xp profesional

Status
Niet open voor verdere reacties.

jordie91

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2008
het opstartprogramma van de computer kan geen toegang krijgen tot de schijf met de gekozen partitie setup kan windows xp niet op deze vaste schijf instaleren

het heeft iets te maken met de scsi adapter of een schijfcontroller die niet wordt ondersteung

het kan ook iets met het cmos station type '

hoe kan ik dit oplossne ?

Even hoor....

Probeer je XP te installeren?
En heb je wellicht een SATA harddisk?

Of bedoel je iets anders?

Windows XP heeft zelf geen SATA drivers aan boord dus herkent ook geen SATA harddisks.

Twee mogelijkheden:

1) tijdens de xp installatie met een diskette de SATA drivers laden wanneer XP daar om vraagt

2) xp cd maken met geintegreerde SATA drivers (slipstreamen)

Windows XP heeft zelf geen SATA drivers aan boord dus herkent ook geen SATA harddisks.

Twee mogelijkheden:

1) tijdens de xp installatie met een diskette de SATA drivers laden wanneer XP daar om vraagt

2) xp cd maken met geintegreerde SATA drivers (slipstreamen)

dit is de leterlijke foutmelding

Het opstartprogramma van de computer kan geen toegang krijgen tot de schijf met de gekozen partities of vrije ruimte. Setup kan Windows XP niet op deze vaste schijf installeren.

Dit gebrek aan toegang geeft niet noodzakelijkerwijs een fouttoetand aan. Bijvoorbeeld: Schijven die zijn verbonden met een SCI-Adapter die niet door de computerfabrikant is geinstalleerd of die niet met een secundaire vasteschijfcontroller zijn verbonden, zijn gewoonlijk niet voor het opstartprogramma zichtbaar, tenzij er speciale software wordt gebruikt. Neem contact op met de fabrikant van de computer of de vaste-schijfcontroller voor meer informatie.

Op X86-computers kan dit bericht duiden op een probleem met de instellingen van het CMOS-Stationstyupe. Raadpleeg de handleiding van de schijfcontroller voor meer informatie.

Druk op Enter om door te gaan.

en ik kan nergens drivers vinden van mijn hdd
hitachi hts541680j9sa00

Die drivers moet je ook downloaden van de fabrikant van je moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan