Fout !!! maak ik kan hem niet vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

JoHoDrivers

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2009
Ik heb sinds kort een eigen site maar als ik hem open komt er onderin de balk het bekende gele driehoekje met de melding: fout op pagina.
Ik kan de fout echter niet ondekken. Is er iemand hier die dit wel kan en mij dit wil vertellen.

Het gaat om de site www.JoHoDrivers.nl

Ik hoor het graag.

<script type="text/javascript" src="/vp/js-lib/customersites/common/vp.js"></script>

Is het pad "/vp/js-lib/customersites/common/vp.js" wel geldig?

De site is van een andere locatie gekopieerd. Dus die regel wijst naar iets wat ik inderdaad niet heb. Kan ik die regel weg laten?

dan kun je dat hele scriptblok wel weghalen.

Dit geldt blijkbaar ook voor het stylesheet: /vp/css/customersites/common_published.css

Verder ziet de pagina er wel goed uit, dus ik ga ervan uit dat je de ontbrekende css- en js-elementen uit je code kunt verwijderen.

Succes,

Tijs.

Er zijn 2 zaken genoemd door mij en nire:
1. De aanroep van .js script
2. De aanroep van .css stylesheet

Jij praat in enkelvoud... Heb je wel beiden uit de broncode van je pagina's verwijderd?

Tijs.

lijkt mij een IE-only dingetje. Want ik zie dit niet binnen Firefox en Chrome

Zucht, nee (firefox doet niet aan icoontjes ;)). In firefox zit natuurlijk ook de fout:
Error: preloadImages is not defined
Source File: http://www.johodrivers.nl/
Line: 1
Het komt door je body onload:
HTML:
  <body onload="preloadImages(['nav-0-H.png','nav-1-H.png','nav-4-H.png','nav-3-H.png','nav-2-H.png']);fixPngImages();" ...>
je hebt in je hele pagina geen enkel script staan, ofwel, hij kent de functie preloadImages() niet. Het is leuk als je dingen kopieert, maar dan werkt het natuurlijk niet altijd.

Laatst bewerkt:
Foutje van mij. Firefox geeft de fout ook.

De functie "preloadImages" is niet gedefinieerd. Staat deze wel in je pagina code?

Laatst bewerkt:
Ik denk niet dat die erin staat want ik heb geen idee wat dat is. Waar zou dat moeten staan?

Als ik je hoofdpagina aan de W3C validator voer, dan komen er veel fouten in beeld, misschien kom je er daarmee uit waar de fout vandaan komt.

link

EDIT: Ik zie dat Vegras ook al gereageerd had.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt Vegras. Door jouw laatste hulp is het me gelukt de pagina is nu foutloos. Nou ja de index pagina de rest moet ik nu nog even aanpassen.

Ik heb nu alle fouten eruit. Tenminste ik krijg geen geel vierkantje meer dus ik ben helemaal blij. Hierbij ga ik deze vraag ook sluiten. Bedankt iedereen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan