fout mbr

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruud klunder

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2007
Als ik mijn pc opstart, dan krijg ik de helft van de tijd de foutmelding "fout mbr"en daar blijft hij dan op staan zonder verder op te starten.
Deze foutmelding geeft hij sinds ik mijn norton via internet heb upgedatet en dat in eerste istantie niet lukte!
Via een een technicus van van symantec die heeft wat gesleuteld in mijn bestanden, is het wel gelukt maar nu krijg ik dit.
Als ik tijdens het opstarten de F10 knop vasthoudt ( system recovery) dan gaat het wel goed, verder werkt dit system recovery volgens mij helaas niet meer,,,,,,,,,,
Wie weet wat ik kan doen?

Groet Ruud

ik heb het ook gehad, toen was me master boot record verknald, fix mbr gerunt en alles deed het weer.

start op met je windows cd.
kies in plaats van instalatie reperatie deze start dan door tot een soort dos.
type daar in fixmbr enter daarna exit de pc herstart zich zelf weer.'
als het goed is zou het dan weer gewoon moeten draaien.

start op met je windows cd.
kies in plaats van instalatie reperatie deze start dan door tot een soort dos.
type daar in fixmbr enter daarna exit de pc herstart zich zelf weer.'
als het goed is zou het dan weer gewoon moeten draaien.

tja, ik heb helaas geen cd gekregen een paar jaar geleden toen ik deze pc kocht, alles zat er al op, zijn er nog andere mogelijkheden?

De mbr is de Master Boot Record, de code die door het bios als eerste wordt aangesproken nadat je bios klaar is met opstarten. De mbr van ide0 wordt gebruikt, tenzij anders aangegeven in je opstartinstellingen van je bios.
Als je geen windows cd hebt kan je proberen ergens een cd te regelen (of zoeken op internet, ik weet niet of er dit soort cd's bestaan) of een alternatieve boot manager gebruiken. XOSL (http://www.ranish.com/part/xosl.htm) is een hele simpele die mij vaak geholpen heeft en makkelijk te installeren. Anders kan je altijd nog een kijken naar GRUB, LILO of SYSLINUX. Dit zijn bootmanagers voor linux die ook voor windows kunnen werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan