• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Fout melding bij berekening aantal maanden

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

isis0608

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2013
Berichten
95
Goedemiddag,

Ik kom maar niet uit met een zeer vervelend probleem daarbij zou ik jullie hulp heel goed kunnen gebruiken.

Betreft een database met klanten. Database staan contracten geregistreerd. Contracten moeten na 5, of die in 3 maanden de 5 jaar termijn overschrijden, vervangen worden.
In kolom C staan het aantal maanden van overschrijding dat werkt maar als de stop datum in de toekomst ligt werkt het niet. Er worden #NUM! error getoond.
Als je iferror gebruikt wordt de melding #NUM! weliswaar niet getoond maar de melding is niet correct.

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Mvg,
Isis0608
 

Bijlagen

  • Datum tbv helpmijforum.nl.xlsx
    11,3 KB · Weergaven: 6
CSS:
=DATEDIF(MIN(A2:B2);MAX(A2:B2);"m")
 
=ALS.FOUT(DATUMVERSCHIL(A2;B2;"m");-DATUMVERSCHIL(B2;A2;"m"))
 
Of
Code:
=ALS(A2 > B2; (JAAR(A2)-JAAR(B2))*12+MAAND(A2)-MAAND(B2); (JAAR(B2)-JAAR(A2))*12+MAAND(B2)-MAAND(A2))
 
Goedenavond,

Wow!!! Fantastisch, alle de drie formules werken.

In eerste instantie dacht ik dat dit een relatief makkelijk formule had moeten zijn maar als ik naar de formules kijkt, blijkt het toch een stuk moeilijker.

Dit heeft mij veel tijd bespaart. Mijn dank daarvoor.

Maar beste mensen ik ben nog niet klaar mijn met projectje dus wellicht moet ik nog een beroep doen op jullie kennis.:)

Fijne avond.
Mvg,
Isis0608
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan