fout melding bij boot.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Abe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jan 2003
Berichten
4
Hallo allemaal,

Het volgende probleempje doet zich bij mij voor.
Nadat ik een image programma had geinstaleerd en ook weer verwijderd via de
uninstall, krijg ik bij het opstarten de volgende melding
|...|..
Err 5> Error finding VSFLOPPY.SYS
Err 8. Fake floppydriver not found
press any key to boot active partition.

En inderdaad na een toest aanslag boot de pc normaal.
Hoe kan ik deze melding verwijderen

Systeem HP vectra pentiun 450 mHz
win xp

Wie weet hoe ik deze melding weg kam krijgen. De boot.ini file editen helpt niet want daarin komt niets van deze melding in voor.
Abe
 
Ik weet het niet voor 100%,

Maar als je een opstartdiskette gebruikt voor W98
(deze bevat DOS) Opstarten zonder cd-rom,
typ dan fdisk/mbr
start opnieuw, en volgens mij is het probleem weg.

Baat het niet dan schaat het niet.

Jan
 
Opgelost Hartelijk dank

Het probleem is opgelost Dank aan Pete1 de url die je gaf bevatte de oplossing Dank u.
Abe
 
Kun je even laten weten wat de oplossing is want ik heb hetzelfde probleem en ben ten einde raad. De genoemde url werkt niet meer! Ik werk met xp! Bij voorbaat dank!

gkesler
 
Hallo
Helaas weet ik het niet meer het is al een jaar terug. Ik kan ook niets meer terug zoeken . Ondertussen een andere PC . Maar zoek even op de site van symantec


http://www.powerquest.com/support/primus/id621.cfm

met als zoek woord vfloppy.sys. Je zult een behoorlihjk aantal hits krijgen. misschien helpt het je.
 
Dit probleempje heeft voor mijn pc verstrekkende gevolgen gehad...Uiteindelijk heb ik Windows XP opnieuw moeten installeren met overschrijving van het oude systeem. Toen pas startte de pc weer normaal door....Ik hoef jullie niet te vertellen heveel werk het is om het e.e.a. weer in de oude staat terug te krijgen en dat allemaal omdat ik mijn image, gemaakt met Powerquest, wilde vernieuwen! Ik heb geen vertrouwen meer in software van Powerquest vooral nadat ik hier gelezen heb dat meer gebruikers met dit probleem te maken hebben gehad....Misschien toch maar eens Norton Ghost proberen! (Misschien heeft Symantec om dezelfde reden Powerquest overgenomen???)
Ten slotte wil ik iedereen nog hartelijk bedanken voor alle advies ondanks dat dit probleem al langere tijd geleden geplaatst was. Ik was behoorlijk in paniek!

gkesler
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan