Fout melding bij Films afspelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maan42

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2004
Hallo,

Ik krijg soms bij het afspelen van de film (VLC) op de laptop de volgende meding: Codec fout -> afspelen met windows media speler. Speel ik hiermee af, geeft hij foutmelding aan.
Wie kan mij helpen zodat ik deze foutmeldingen niet meer krijg.

ik denk dat de k lite codec pakket nog niet hebt waar door je film niet kan afspelen

Ik heb de k lite codec geinstalleerd, maar maakt niets uit. Krijg dezelfde foutmeldingen.

Het kan zijn dat het bestand corrupt is of dat je via torrents hebt gedownload en dat het een fake is.

Hallo Maan42,

Dit lijkt me niet goed.

Met VLC (VideoLan) heb je geen extra codec nodig.
Een codec pack installeren zal geen nut hebben, het kan meschien zelfs nog wel eens weer voor andere problemen zorgen.

Die video waar je zo'n melding bij krijgt, kan wel eens met trojan (downloaders) geinfecteerd zijn.
Als je zo'n video heb gedownload via bijvoorbeeld een P2P site is de kans niet zo groot dat het een DRM-protected video is (anders was je dat ook wel verteld) vandaar dat het een video kan zijn die bewerkt is met een trojan downloader met DRM.

Hallo allemaal,
Ik denk me aansluit bij datgene dat Ragdoll schrijft. Dit ben ik op internet ook tegengekomen en ga voor de veiligheid. Dus verwijderen en wachten op de volgende kans.
Bedankt allemaal voor het meedenken.

Hallo Maan42,

Scan je wel even om zeker te zijn je computer met een anti virus/malware scanner door.
Dat is omdat je de video ook al met de windows media speler heb geprobeerd af te spelen en je zal het wel kennen dat die speler heel snel en makelijk met het internet verbind.
Vandaar dat geintje met die DRM waar je windows media player voor moet gebruiken.

p.s Het is al een oude truuk en ben ze zelf ooit ook wel eens een keertje tegen gekomen.

Succes.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan