• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Fout melding bij Vertikaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcelVPDV

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2011
Berichten
1
Hoi, ik ben hier nieuw. Wellicht kunnen jullie mij uit de brand helpen.

Ik heb een enorm bestand, ik kan hem daarom niet toevoegen.

De situatie: Ik heb drie tabbladen;

1 Veld waarin ik vanuit verschillende lijsten wil koppelen
2 Lijst met 6032 regels.
3 Lijst met 3145 regels.

In lijst 2 en 3 staat er een kolom met dezelfde waarden.

In tabblad 1 heb ik kolom 1 (tab2) gekopieerd naar kolom P
In tabblad 1 wil ik in kolom 2 de waarde uit kolom 2 uit tab3. Kolom 1 tab3 is hetzelfde als kolom P uit tab1.

Ik voer de volgende formule in:

=VERT.ZOEKEN(A4;'tab3'!$1:$1048576;2)

Ik krijg vervolgens de melding #N/B

Is er een beperking aan aantal regels?
Bekijk bijlage TEST VOORBEELD.xlsx
 
Je plakactie in je voorbeeld is een beetje fout gegaan; de waarden zijn als Tekst geplakt, en niet als getal. En je Vert.Zoeken vergelijkt nu dus een tekstwaarde met een getalreeks. En dat levert een foutmelding op. Simpele test: druk in Blad1!P3 op <F2> en <Enter>, en je hebt weer een getal. Maak de kolom maar breder, dan zie je het ook al aan de uitlijning.
 
Aanvulling.
Om van getallen die als tekst opgemaakt zijn weer getallen te maken, volg de volgende stappen:
1) Selecteer een lege cel;
2) Kopieer de lege cel;
3) Selecteer de kolom met getallen die als tekst zijn opgeslagen;
4) Ga via Bewerken > Plakken Speciaal . Waarden > Optellen.

Nu wordt 0 opgeteld bij alle getallen èn wordt de opmaak aangepast.

Groeten,
Richard
 
Nog een aanvulling.
In de formule zoals je ze post "=VERT.ZOEKEN(A4;'tab3'!$1:$1048576;2)" klopt het zoekbereik niet, je moet ook de kolommen specifiëren, bijvoorbeeld "'tab3'!$B$1:$C$1048576". Vermits je het resultaat uit de tweede kolom van je bereik wil, moet je bereik ook minsten 2 kolommen bevatten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan