Fout met opstarten

• Onderwerp starter Onderwerp starter mcl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Besturingssysteem
Windows 10
Office versie
2022
Hallo,
Na her-installatie van windows 7 krijg ik bij het opstarten steeds het scherm CONFIGURATIE WINDOWX VOORBEREIDEN.
Na enige tijd krijg ik de melding Service Pack 0% voltooid. Fout bij configureren van Service Pack.
Fase 1 van 2 Wijzigingen ongedaan maken.
Dat duurt weer een tijd en dan gaar hij gewoon opstarten.
Hoe kan ik dat voorkomen?
Groet,
Martin

Simpel nog een keer opnieuw beginnen. (Windows 7 erop zetten).
Ben je na de installatie soms een keer ongeduldig geweest? Als namelijk 7 op een machine wordt gezet, dan wordt tijdens de eerste heropstarten gezocht naar updates. Dat zoekscherm waarin te lezen is dat er naar updates gezocht wordt, kan héél erg lang in beeld blijven.

Dan worden er vervolgens iets tussen de 200 en 240 updates gevonden. Voordat die gedownload zijn kan het zomaar weer 2 tot 4 duren en vervolgens kan het zomaar 2 tot 5 uur duren voordat ze allemaal zijn geïnstalleerd.
Dan ben je er nog niet, want als je Windows dan weer naar updates laat zoeken, dan worden er weer een stuk of 90 gevonden. Bij een volgende opstart weer een stuk of 60 en zo gaat dat wel even door.

Niet iedereen kan het geduld opbrengen.............

Laatst bewerkt:
de updateprocedure bij installatie kan je vermijden door je internetverbinding tijdens installatie uit te schakelen,
daarna kan je dan ook zelf bepalen welke updates binnen te halen.
als je dan begint met de servicepacks win je zeer veel tijd, je kan natuurlijk ook ergens een geslipstreamde iso downloaden.

Laatst bewerkt:
@mcl : ik heb wat ik hierna plaats, óók in je andere vandaag gestartte topic geantwoord:

Daarnaast: als ik de laatste paar vragen van jou bekijk die jij hebt gestart, dan kom ik daar dingen tegen (zoals registeraanpassingen) waarvan jij, gelet op je overige vragen, eigenlijk geen verstand hebt en dus vanaf zou moeten blijven. Mogelijk houdt het één wel verband met het ander en val je van het ene probleem in het andere.

Ik heb weer naar updates laten zoeken en bleek dat niet alle updates binnen gehaald waren.
Nu is het probleem opgelost.
Groet en bedankt.
Martin

Ik denk dat je daar gelijk in hebt, maar bedankt.
Groet,
Martin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan