fout: netwerkadapter niet gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

mellowmenjo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 sep 2007
Hallo,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik zit namens mijn zus met de handen in het haar. Op de @home website kom ik niet verder en de online hulp werkt daar (nu) niet.
Gelukkig vond ik jullie.
Het volgende probleem kom ik tegen.

Ik heb een nieuwe computer gekocht voor mijn zus. Gewoon met netwerkkaart.
Mijn zus heeft daarna windowsxp home geinstallerd. (nog geen service packs en nog niet geactiveerd, want geen internet!?! En computer besteld zonder windows)
Daarna heeft ze het @home pakket voor internt en bellen besteld/gekregen en correct? (10 x nagelopen) aangesloten.
na een tijdje gingen keurig alle lampjes branden, dus naar mijn idee heeft ze signaal.

nu komt het!!!!
Vervolgens stopt ze de software cd van @home er in start hem en dan geeft de software gelijk aan:
fout netwerkadapter niet gevonden

daar houdt het hele verhaal dus al op.

Vervolgens dacht ik dat ze misschien een ethernet adapter nodig had?
ook aangesloten weer zelfde foutmelding.

Gewoon kpn adsl aansluiten voor mij geen probleem, maar kennis over dit onderwerp heb ik duidelijk niet voldoende!

Wat moet ik doen?

Graag wat hulp.

heel erg bedankt alvast! Met vriendelijke groet Mellow

Waarschijnlijk zijn nog niet alle drivers van de PC geinstalleerd, in ieder geval niet die van de netwerk-kaart.
Zat er bij de PC geen CD met drivers voor het moederbord?

heb mijn zus er net doorgeloodst en idd stonden nog niet alle drivers er op. Maar werkt nog niet.
Ook niet na het opnieuw opstarten.

Bedankt voor je tip mrmusic! Graag meer tips allen.

:thumb:

Kijk even na of de netwerkkaart wel 'aanstaat'.

[Windows-toets]R -> ncpa.cpl
Kijk of daar een netwerkadapter staat, en dat die niet Uitgeschakeld is.

Op dezelfde manier kijken bij Apparaatbeheer:
[Windows-toest]R -> devmgmt.msc
Kijk daar of er nog apparaten staan met een geel uitroepteken (!) of een rood kruis (x).

Succes,

Tijs.

Heb ik beide al geprobeerd. (maar niet mt de windows toets, die mannier kende ik niet. Weer wat geleerd! Thnx!!) maar der staat (bij optie 1) dat ze een lan- verbinding heeft, die is verbonden met firewal. Dus dat maakte het oor mij nog vreemder. hij is al verbonden???
Ook heb ik de firewall uit laten zetten maar nog steeds de zelfde melding.

fout: netwerkadapter niet gevonden

Bij apparaat beheer staat ook gewoon de netwerk kaart aan en geeft windows aan dat ie correct werkt!?!

snap ut nie! hellup!

thnx for the tip dnties :thumb: . Meer tips graag allen.

@Home heeft de software aan je geleverd. Jij lijkt te voldoen aan alles wat vooraf gevraagd werd.

Mijn tip dus: @home helpdesk bellen!

Ik vermoed namelijk niet dat wij hier op het forum problemen in de @home software kunnen oplossen.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan