Fout nu downloaden utorrent

Status
Niet open voor verdere reacties.

Femkee

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2009
Ik heb nu dus een bestand gedownload met utorrent, maar zodra hij helemaal klaar is en ik hem wil openen krijg ik een foutmelding waar ik geen wijs uit kan..
Ik heb dat bestand toen maar nog een keer gedownload met een andere torrent, maar weer dezelfde foutmelding..

Dit is de fout:

Foutcode: -5001 : 0xffffec75
>SetupNew\setup.cpp (140)
PAPP:
PVENDOR:
PGUID:
$15.0.0.498
@Windows XP Service Pack 2 (2600)
IE Version: 8.0.6001.18783

Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen, en hoe ik de download kan laten werken?

Laatst bewerkt:
Jaajaa allemaal bedankt voor niks!
Mensen kijken maar helpen niet..
Ik zoek wel een ander forum op!

Jaajaa allemaal bedankt voor niks!
Mensen kijken maar helpen niet..
Ik zoek wel een ander forum op!

Niet iedereen zit elke dag en continue op dit forum... Sommigen hebben ook nog een ander leven en iedereen die hier helpt is vrijwillig in eigen tijd bezig,

Zo.., dat gezegd hebbende: Ik zou graag wat maar info willen hebben. Wat voor bestand is het? Een executable? Verwijst de andere torrent ook naar een andere source (anders heb je eigenlijk nog geen vergelijk)? Kun je andere bestanden nog wel openen? Is het een windows melding of bijvoorbeeld iets van Winzip of Alcohol o.i.d?

Ik kwam op internet wel deze site tegen maar ik weet niet of dit een oplossing geeft voor je probleem. Sowieso krijg je wel wat hits als je op jouw foutmelding googled.

Je hebt helemaal gelijk en ik bied mijn excusses aan.. Ik vond het gewoon zo vervelend om te zien dat mensen wel mijn berichtje lezen, maar vervolgens niet reageren.. Daarnaast probeer ik nu al 2 weken deze error te verhelpen, dus ik begin er aardig gek van te worden..

De informatie die je wilt hebben zegt mij eerlijk gezegt niks.. ik ben echt verschikkelijk dom als het om technische begrippen gaat.. Ik weet niet of het gezegt mag worden hier, maar het bestand is het spel de sims en het downloaden gaat gewoon prima.. De bestanden staan allemaal op mijn laptop en ik kan ze allemaal gewoon openen behalve de setup, die ik juist nodig heb... Ik heb van verschillende sites, verschillende torrents geprobeert maar bij allemaal dezelfde Foutcode: -5001 : 0xffffec75....

Het scherm waar deze foutcode in verschijnt is volgens mij van windows zelf, zoiezo van installshield.. Ook heb ik inderdaad heel google afgezocht, en ik weet indertussen dat het ook aan de setup ligt.. Ik heb verschillende dingen geprobeert;
- installshield een andere naam gegeven; maar het veranderde niks,,
- Andere torrents geprobeert; veranderde niks..
- De setup met een andere compatibiliteitsmodus openen; veranderde niks..
- als administrator openen; veranderde niks..

Op google kon ik verder niks vinden wat mij weizer maakte, veel engelse termen waar ik geen raad mee kon, en heel veel sites in een raar taaltje wat ik echt niet snap:D
Heeft iemand nog advies voor me?

Ik kom op Google verschillende oplossingsmogelijkheden tegen. Ik zal ze even op een rijtje zetten:

1. Installshield folder renamen en vervolgens een nieuwe poging doen om te installeren. (Geen idee waar deze map zit, maar zie dat je dat al geprobeerd hebt)
  2. Windows volledig updaten (via Microsoft update)(zie dat je op XP SP2 zit en SP3 is al uit)
  3. Firewall even uitzetten tijdens de installatie (LET OP: Gevaar voor besmettingen van de PC! Niet aan te raden als je niet weet wat je doet.)
  4. Onder Administrator account installeren (zie dat je dat al geprobeerd hebt)
  5. Nieuwe DVD speler (de oude kon niet snel genoeg de data streamen voor de setup). Als alternatief kun je een image van de CD/DVD maken en deze laden met Alcohol 120%. Deze gaat dan als een virtuele (nep) DVD drive aan de slag met een snellere data overdracht)
  6. Virusscanner even uitzetten tijdens de installatie (LET OP: Gevaar voor besmettingen van de PC! Niet aan te raden als je niet weet wat je doet.)
  7. Corrupte download, andere download proberen. (Zelf probeer ik wel eens 4 of 5 verschillende downloads)
  8. Bestanden (indien gezipt) unzippen naar een map en dan installeren (Ik kan niet beoordelen op basis van je info of het ZIP of RAR files zijn o.i.d.)
  9. Drivers updaten (handige tool en gratis is DriverMax, nadeel is dat je maar 2 drivers per dag kunt updaten via die tool).
  10. Een opschoning van je registry (gebruik een gratis tool als CCleaner)

Verder nog gevonden bij Microsoft:

Method 1
Delete the files that are in Temp directory.

Method 2
Delete the following folder:
C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Engine

Method 3
Follow these steps:
Open the following folder: C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Engine\6\Intel 32
In this folder, delete the folder that contains the IKernel.exe file.
Install and run the InstallShield installer. To do this, visit the following Web site:http://consumer.installshield.com/kb.asp?id=Q108322
The third-party products that this article discusses are manufactured by companies that are independent of Microsoft. Microsoft makes no warranty, implied or otherwise, about the performance or reliability of these products.
Microsoft provides third-party contact information to help you find technical support. This contact information may change without notice. Microsoft does not guarantee the accuracy of this third-party contact information.

Ik hoop dat 1 van deze zaken voor je werkt.

Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt voor al deze opties!
Ik ga ze meteen uitproberen tot het werkt..
Groetjes!

Heeeeeeeeeeeeeel erg bedankt!
Het is gelukt en het spel werkt perfect!
Alleen nu krijg ik steeds een pop-up van windows dat a.exe niet meer werkt..
Ik las op internet dat dit een virus is?
Maar mijn virus scanner vind helemaal niks!

Iemand enig idee wat dat a.exe dan is?

Heeeeeeeeeeeeeel erg bedankt!
Het is gelukt en het spel werkt perfect!

Geen dank, welke van de opties bracht voor jou de oplossing?

Alleen nu krijg ik steeds een pop-up van windows dat a.exe niet meer werkt..
Ik las op internet dat dit een virus is?
Maar mijn virus scanner vind helemaal niks!

Iemand enig idee wat dat a.exe dan is?

a.exe is inderdaad geen fris ding. Scan eens met Malwarebytes Antimalware en Superantispyware. Deze zullen deze trojan als het goed is verwijderen. Daarna CCleaner draaien en je pachine opschonen. Ook hierin de registry meenemen. Dan moet het volgens mij wel weer opgelost zijn.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan