Fout:OE:0028:C0030BAB

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arno191178

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2003
Zou mij iemand kunnen helpen met het volgende probleem. Ik gebruik Windows Milennium en krijg daar vaak de bovengenoemde foutmelding mee.
Dit verschijnt in n blauw scherm met de volgende tekst:

Er is een fout opgetreden. Ga als volgt verder:
Druk op Enter om terug te keren naar windows, of druk op CTRL + ALT + DEL om de computer opnieuw op te starten. Als u dit doet, gaan alle niet-opgeslagen gegevens in geopende toepassing verloren

Fout: OE:0028:C0030BAB

Ik heb msn, kazaa lite++ meestal open staan. Ik weet niet wat ik hier aan kan doen. Zou iemand mij hiermee kunnen helpen.

Alvast bedankt

Er zitten veel van dit soort fouten in M.E. Tip: gooi M.E. eruit en ga terug naar win 98 2nd, of probeer win 2000
Die laatste is erg stabiel.

Ik heb gekeken op de 3 links die je me gestuurd hebt maar de fout OE:0028:C0030BAB staat er niet tussen.
Weet even niet wat ik nu moet doen. Hoop dat jullie me verder kunnen helpen. Alvast weer bedankt

Welke versie van IE gebruik jij?
Met ME (meestal) de makkelijkste oplossing is: ME gewoon er overheen zetten.
Je overige bestanden blijven staan maar ME wordt ‘opgeknapt’.
Heb je de Cd-rom van ME ? Zo ja, gewoon erin doen en installeren.

Groetjes
falco

Hey Falconetti

Ik heb niet een specifieke cd rom van alleen Windows Millenium ME. Alleen 3 orriginele HP Pavillion systeemherstel cd roms. Maar daar staat het volgende bijgeschreven:

Met Hp Pavillion herstelprogramma kunt u de software op uw computer terugzetten als de software beschadigd is geraakt of per ongeluk is gewist. Het herstelprogramma voert een volledige hersteloperatie uit om het besturingssysteem opnieuw te installeren vanaf de recovery CD. Met deze functie wordt uw harde schijf volledig gewist en opnieuw geformatteerd, waarna het besturingssysteem opnieuw wordt geinstalleerd. Na gebruik van Format & Recovery dient u alle software op de cd's die werden meegeleverd bij de pc opnieuw te installeren, alsmede alle andere softwareprogramma's die u sinds de aanschaf op de pc heeft geinstalleerd.

Zou het niet zonder deze Cd roms kunnen?

Hoi Arno :D

Op het link van Jozo + antwoord, kwam de vraag (mogelijke oorzaak van foutmelding) = gebruik jij Norton of andere product van Symantec. Ja of Nee?

Ik heb jou ook gevraagd (ook een van de Microsoft links) = welke versie van Internet Explorer gebruik jij? Weet jij dat? Als niet, dan klik in je Internet balk boven op Help en vervolgens op Info. Dan krijg je een venster en daar staat exact de versie.

Ik weet niet al hoelang je de foutmelding krijgt. ME heeft ook een optie van terug zetten van de PC naar een eerdere punt/datum. Misschien zou dat werken.

Jou Cd’s zou in niet gebruiken. Misschien de Recovery maar zeker niet de andere met formatteren, anders ben je alles kwijt.

Nogmaals mijn vraag: is je PC verder ‘schoon’ van “rommel” (spyware,etc). Zo niet, dan kijk eerst op het onderstaande link. Lees dat goed, zet AdAware, enz. op de PC, update deze en scan PC. Doe dat zeker ook met Hijack This en plaats de log file hier op het forum.
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=144016

Groetjes
Falco

Falco,

ik gebruik inderdaad Norton Anti Virus 2003 en heb internet explorer 6 in het gebruik. Ik heb overigens net mn pc gescanned met Spybot Search en Destroy nadat ik deze heb ge-update.
De tip om Me terug te zetten naar een eerdere datum heb ik geprobeerd maar deze functie heb ik nooit ingeschakeld. Achteraf dom natuurlijk, maar zal hem inschakelen als het systeem weer goed werkt.
Klopt het dat mijn pc nu schoon is van Spyware en adware?
Overigens sloeg mn pc net weer ns vast met dezelfde foutcode.

Dit staat in mijn link:
To resolve this issue, disable the Symantec Symevnt.386 file. To do so, follow these steps:

Use Registry Editor to delete the following registry key, if it exists:

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\VxD\SymEvnt
Click Start, click Run, type sysedit, and then click OK.
On the Window menu, click System.ini.
On the Search menu, click Find.
In the Find box, type symevnt.386, and then press ENTER.
Place a semicolon ; at the beginning of the line that contains "symevnt.386."
On the File menu, click Save, and then click Exit on the File menu.
Restart your computer.
After Setup has finished successfully, reinstall the Symantec program. If the problem continues to occur, contact Symantec for additional information

Als je problemen hebt met de taal moet je het even zeggen want dan is er altijd iemand hier die het voor je wilt vertalen

Arno,

Dat artikel/link bij Microsoft ging over oudere versies van Symantec producten. Ik neem aan dat Norton 2003 niet zo oud is ;) .
De andere link, over Internet Explorer ging over het herstellen van mogelijk beschadigde IE. Het repareren/herstellen van IE gaat meestaal via Configuratiescherm\Software. Vervolgens klik je in dat lijst op IE en dan op Verwijderen. Als het goed is dan zou je de optie krijgen: repareren. Zo niet, dan annuleer opdracht. Dan zou je kunnen proberen om IE opnieuw er overheen te zetten. Jij gebruik IE 6. Ik had veel problemen mee met WindowsME dus ik ben nu terug naar 5.5 (alleen ter info).
Dat systeem herstel optie werkte oorspronkelijk niet echt goed bij ME. Sommige aanpassingen waren noodzakelijk. Ik gebruik het niet echt omdat het systeem herstel functie (ook bij XP) met regelmaat een herstelpunt maakt. Dit neemt ruimte, honderden MB’s. Mijn ‘ritueel’ = systeem herstel staat aan, 1x per week zet ik hem uit (zo zijn de herstelpunten weg) en vervolgens zet ik hem weer aan.
Spybot alleen maakt je PC niet altijd voor 100% schoon van spyware.
Het programma AdAware heeft in de laatste tijd vaker updates. Dus laat deze ook even je PC checken. Voor alle zekerheid run ook een scan met Hijack This (het programma is vrij klein maar erg efficiënt).
Als IE voor 100% goed werkt en je PC ook voor 100% schoon is, zou het toch handig zijn om ergens een ME te vinden op CD zodat je dat gewoon er overheen kan laten gaan.
Overigens, vraagje: heb je alle updates van Microsoft op je PC? Voor ME dus. Zo niet dan haal deze ook maar eerst binnen hier:
http://v4.windowsupdate.microsoft.com/nl/default.asp

Falco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan