Fout op CD station

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jura

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2001
Berichten
37
Ik heb een oude Windows NT Machine overgenomen van mijn werkgever. Daar heb ik een LG CD-ReWriter & DVD-ROM reader ingebouwd en vervolgens XP-pro geinstalleerd. So far so good. Echter als ik setup files van verschillende installatie CD's wil opstarten krijg ik steeds de foutboodschap: " D:\is geen geldige Win32-toepassing." Iemand enig idee wat er aan de hand is en hoe ik dit oplos?
 
Master / Slave van de stations goed ingesteld? Geef eens iets meer info over het systeem.
 
Volgens mij heb ik de master/slave goed staan want ik heb een nieuwe IDE kabel gekocht om de CD-writer tussen de Harddisk en het moederbord te zetten en op de CD-writer heb ik de jumper op slave gezet. Via de verkenner wordt het CD station ook herkent.
 
Als de harde schijf een Western Digital is, dan is de jumperinstelling voor Master anders dan die voor een Single Device, dat kun je ook nog even controleren.

Als je een tweede IDE-kanaal over hebt, kun je het CD/DVD apparaat beter als master op dat kanaal aansluiten.
 
Het is een Maxtor 5T010H1 harddisk.

Je tip over het tweede IDE kanaal heb ik geprobeerd maar dan wordt CD-writer al in de BIOS niet herkend en vervolgens ook niet door XP.

Gek genoeg (!?) kan ik wel zelf gemaakte foto CD-'s lezen met het station. Lijkt m.i. toch meer op een software matig probleem.
 
Ik heb een oude Windows NT Machine overgenomen van mijn werkgever. Daar heb ik een LG CD-ReWriter & DVD-ROM reader ingebouwd en vervolgens XP-pro geinstalleerd. So far so good. Echter als ik setup files van verschillende installatie CD's wil opstarten krijg ik steeds de foutboodschap: " D:\is geen geldige Win32-toepassing."
Vervolgens met wat hulp uit de XP installeer hoek op helpmij wat instellingen doorgenomen maar hier bleek niet de oplossing te vinden.

Vervolgens C: maar weer eens geformatteerd en Win98 geinstalleerd. Daar doet zich dezelfde foutmelding weer voor.

Als leek trek ik de conclusie dat het dus aan de hardware moet liggen. Echter waaraan is me dan een raadsel.

Iemand enig idee wat er aan de hand is en hoe ik dit oplos?

Er zit een HD in van Matrox en de CD-writer is als slave daar tusen gezet via IDE verbinding. De Cd-writer, als mogelijke oplossing, op een tweede IDE aansluiting op het moederbord verbinden leverde niets op.

En wat krijg je dan voor reactie van een 'Master' ?

"

http://www.helpmij.nl/forum/showthr...threadid=146298

Hou het lekker bij één vraag."

Dat is nou eens echt behulpzaam
 
Ik geef toch aan dat het probleem n.m.m. in een andere(hardware) hoek zit
 
Dan nog kun je het bij 1 vraag houden
 
Zoek Maxtor Schijf

Het is een Maxtor 5T010H1 harddisk.

Je tip over het tweede IDE kanaal heb ik geprobeerd maar dan wordt CD-writer al in de BIOS niet herkend en vervolgens ook niet door XP.

Gek genoeg (!?) kan ik wel zelf gemaakte foto CD-'s lezen met het station. Lijkt m.i. toch meer op een software matig probleem.

Hallo Jura,

Ik zie dat jij in het bezit bent of was van een Maxtor 5T010H1.
Ik ben op zoek naar een vergelijkbare schijf, kun jij of iemand die hem ook heeft aub contact met mij opnemen.

Groeten, Hans
 
Dit topic is zo'n 5 jaar oud, kijk aub eerst even naar de leeftijd van een topic.
 
Dan maar een slotje erop, zie bericht van Tiborv.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan