Fout op schijf?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Als mn pc opstart krijg ik de melding dat er schijfcontrole gaat plaatsvinden. Hij controleert dan alleen schijf D. Na 8 % van stap 1 van 3 stopt ie, en start Windows op. Dan kan ik zonder problemen werken en ook schijf D benaderen.

Maar de schijfcontrole blijft plaatsvinden iedere keer als ik de pc opstart.

Nu heb ik Tuneup DisDoctor laten draaien; die vindt geen problemen.

Ik heb via EIGENSCHAPPEN van D de diskcontrole gestart, maar die geeft aan dat ie de schijf niet kan controleren en stopt de actie.

Hoe kan ik nou toch die schijf controleren en evt. laten repareren? Zijn er nog goede krachtige proggies voor?

Ik heb even in het logbestand gekeken en vindt daar deze (zie bijlage) melding heel vaak. Heeft er vast mee te maken. Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.

Je hebt last van een vuil bitje, lees hier meer erover.

Overigens kun je ook met de XP cd opstarten, naar de repairconsole gaan, en daar een chkdsk /r uitvoeren, kan ook met een schijfletter, dus als achtervoegsel D: voor de D:schijf dus chkdsk D: /r.

Ik heb fsutil dirty query D: getypt. Ik kreeg toen inderdaad de melding dat D niet schoon was. Maar.. Wat dan?

Ik heb na CMD getypt chkdsk D: /r, maar dan krijg ik de melding dat het volume niet geopend kan worden ten behoeve van directe toegang. Dus.. Hoe krijg ik die D dan schoon?

Ik heb ook met Partition magic geprobeerd de schijf te checken, maar die stopt ook en geeft een foutmelding. Dus... Hellup..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan