fout opstartschermpje

• Onderwerp starter Onderwerp starter JJB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JJB

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2003
Op mijn laptop met windows 98 heb ik onlangs de SP1 update voor de internet explorer 6 uitgevoerd.(KB828750)
Vanaf dat moment krijg ik bij het opstarten een IE beeldscherm met een foutmelding: kan server niet vinden.
Dit kan ik wegklikken maar vind dit zeer storend en wil dit uit de opstart procedure verwijderen.
Hij tracht een html pagina te openen die blijkbaar niet meer op de PC aanwezig is nl :
res://C:Windows/System/SHDOCLC.dll/dnserror htm#res://ie4tour.dll/welcome.htm
Heb de update ongedaan gemaakt maar de fout blijft erin.
Via MS configure heb ik al opgestart zonder system ini files
zonder win.ini files
zonder ALLE opstartprogramma's
echter zonder resultaat.
Waar kan ik nu vinden waar dit progje start en hoe kan ik dit verwijderen.

Jan

Doe het volgende:

Rechtsklik op je bureaublad of in een map, en kies Nieuw/Tekstdocument. Kopiëer nu de volgende vetgedrukte tekst, en plak hem erin:

REGEDIT4

[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Tips]
"ShowIE4"=dword:00000000

Sla het op als IE4.reg, en dubbelklik erop. Laat de gegevens in je register invoeren, en start Windows opnieuw op.

Succes,

Perfect Ton het probleem is opgelost mijn oprechte dank daarvoor.

Toch wil ik ook graag weten wat ik nu gedaan heb.
Ik had eerst gekeken met regedit naar de dword waarde van deze sleutel en die stond op0x00000000 (1)
en na wijziging op 0x00000000 (0), dus dat heb ik blijkbaar gewijzigd, maar wat doet dit eigenlijk ?

Bedankt Jan

Dat wil zeggen dat "Show Welcome message each time I log on" (sorry, Engelstalige versie van Windows) aangevinkt stond/staat, zodat Windows de Tour ("rondleiding") wil doen, maar waarschijnlijk ontbreekt er een bestand.

De Registry edit zet deze optie "uit".

Ton bedankt voor je uitleg.

Als het programma zonder fouten zou starten kon je daar natuurlijk aanvinken dat ja bij de volgende keer de tour niet meer wilde zien.
Maar nu hebben wij dus in het register de opdracht om die tour uit te voeren weg gehaald.

Groeten Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan