Fout telefonie/internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jinx12

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2008
Berichten
25
Onlangs heb ik internet aangevraagd bij Telfort. Geïnstalleerd volgens plan en werkt als een trein. Alleen krijg ik nu geen verbinding met de vaste telefoonlijn ... wat kan er aan de hand zijn? :confused:

KPN Telefonie
abonnee is de hoofdhuurder
Telfort internet (draadloos modem)
abonnee is de huurder (ik)

Verbinding is gemaakt via:

- lasdop in huis
- splitter er tussen (kpn splitter)
- lijn vaste telefonie naar telefoon
- lijn modem naar modem

Internet is afgelopen vrijdag geactiveerd, sindsdien is de vaste telefoonlijn ermee opgehouden.

Kan het zijn dat er niet 2 verschillende abonnementen op dezelfde lijn kunnen worden aangevraagd?

Hopelijk heeft iemand een logische oplossing voor mijn probleem!

Groet,
Jinx
 
Kwestie van opvragen bij jouw Internet-provider of je met het afsluiten van het abonnement (+ de keuzes die je daarbij gemaakt hebt) de analoge lijn (ongewild) hebt laten terugzetten naar data-only, dus zonder telefonie... Kan ook een foutje zijn geweest bij de werkzaamheden van de provider in de wijkcentrale.

Verder kun je ook even testen wat er gebeurt als je de splitter er tussenuit haalt en rechtstreeks op de telefoon aansluit. Krijg je dan (ook) geen kiestoon, dan is 99% zeker het telefoniegedeelte van de lijn afgesloten (zie eerste paragraaf).

Tijs.
 
Ties, bedankt voor je snelle reactie!

Ik moet dus bij Telfort vragen naar de analoge (gedeelde) lijn. Kpn heeft inderdaad op verzoek van Telfort in de wijkcentrale iets om moeten zetten omdat het internet signaal niet verder kwam dan daar.

Nu maar even hopen dat he een kwestie is van een schakelaar om zetten!

Groet,
Jinx
 
Probleem opgelost!

Het ging inderdaad om het foutief aangevraagd hebben. Er was een dedicaded lijn aangesloten (alleen telefonie of alleen internet) terwijl beide opties over dezelfde lijn binnen moesten komen (dnties had natuurlijk gelijk :thumb:). "Shared" lijn is nu geactiveerd en werkt perfect!

Heeft me wel verschillende uren aan telefoontjes gekost naar Telfort en KPN waarbij bij beiden van het kastje naar de muur werd gestuurd. Volgorde van frustratie was ongeveer:
ontspannen - licht gefrustreerd - gespannen - gefrustreerd - boos en woedend :evil: omdat niemand je daar fatsoenlijk helpt!! Klachtmail gestuurd... binnen 4 dagen reactie en probleem opgelost. Gelukkig..

Fijne kerst!

Jinx
 
Fijn dat het opgelost is, en bedankt voor de terugmelding.

Ook fijne feestdagen gewenst.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan