Fout tijdens afspelen filmpjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kiwion

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2008
Ik heb sinds een paar dagen een aparte fout tijdens het afspelen van filmpjes.
Eerst kreeg ik het alleen tijdens het afspelen van dingen op YouTube.com.
Maar nu krijg ik het ook bij films die ik afspeel op VLC player. Zie de link hieronder.

Het beeld is "door midden gehakt" en ik heb eigenlijk geen idee waardoor dit zou kunnen komen.

Dit krijg ik niet als ik hetzelfde bestand afspeel met windows media player.

Heeft iemand enig idee hoe dit zo ineens kan komen en hoe ik het op kan lossen?

PS. mocht dit niet het juiste sub-forum zijn voor deze vraag mijn excuses.
Ik wou het eigenlijk op een sub-forum voor grafische kaarten zetten maar die kon ik niet vinden. (heb ik een bril nodig of is die er niet?)

Vlc mediaspeler is erg goed, doet vrijwel nooit iets fout, maar hier wel :-/. Probeer vlc mediaplayer eens te herïnstalleren.

Probeer de monitor eens bij een vriend aan te sluiten. Vermoedelijk is het de videokaart. In ieder geval vreemd dat hij het doet met Youtube filmpjes en VLC player. Als je dat doet weet je meer. Laat eens weten. Groet ;)

Heb mijn monitor op een andere pc aangesloten en hij speelt het af zoals het hoort. Zowel YouTube als de VLC player.

Ik beb trouwens mijn grafische kaart pas net een maand of 2. Overigens gaan spellen zoals the Witcher en Mass Effect 2 nog prima op de hoogste stand. Mijn vraag is dus: Wat kan er precies mis mee zijn?

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan is er w aarschijnlijk toch iets mis met je kaart. Je beeldscherm is dus goed begrijp ik. Leg het probleem voor waar je de kaart gekocht hebt en leg hem dit uit. Je hebt toch zeker garantie. En vraag of ze een andere willen geven. Neem je spullen onder de arm, laat hem aansluiten op de zaak waar je hem kocht en dan kunnen ze zelf kijken. Tenzij je hem via internet hebt aangeschaft dan wordt het anders.
;)

Ik heb hem inderdaad op het internet gekocht, Ik zal eens gaan kijken wat ik er mee kan doen.

Nu blijkt dat ik nog een ander probleem heb. Ik had mijn monitor op mijn vorige pc aangesloten, en vervolgens op mijn huidige.
Nu is het zo dat als ik een spel speel zoals Hitman 2 of Mass effect dat ik niet het volledige scherm gebruik. Aan beide kanten mis ik iets van 5 cm en boven/onder 3 cm.

Ik heb even rondgekeken op google waar vaak een ati catalyst control center voorschreven wordt maar ik heb een nvidia...Heb je enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

Edit: heb een een beetje met de schermresolutie in mass effect zelf zitten te klooien (heb hem van 1280x1024 4:3 naar 1280x800 16:9) Maar het is nog niet full screen. ik heb een groot scherm. Standaard staat hij op 1920x1080.

Edit 2: laat maar heb het al opgelost.

Terug naar de originele vraag kan het niets anders zijn dan de grafische kaart? Ik heb nog andere films geprobeerd en die gaan prima.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan