fout tijdens booten

Status
Niet open voor verdere reacties.

killah2004

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 dec 2005
Berichten
2
Hallo,

ik heb gister mijn pc aangezet.
Alles verliep goed tot dat het welkomstscherm vertoond zou moeten worden. dit gebeurt echter niet(het scherm blijft op zwart).
Als ik mijn pc in veilige modus opstart dan blijft het systeem ook hangen na het laden van de bestanden (ongeveer tijdens het inlog/welkomsscherm)(het scherm blijft dan zwart met een knipperend streepje, dit heb ik 10 min aangekeken :S)
Na een paar keer proberen werkte het wel als ik enkele keren tijdens het laden van de bestanden op ESC drukte.. Dan start hij gewoon het inlog scherm en kan ik inloggen en werkt alles (maar dan op veilige modus)
Ik heb laats enkele tweaks aangebracht in mijn systeem met een tweak programma maar dat kan het ook niet zijn want die heb ik inmiddels ongedaan kunnen maken in veilige modus.
Ook heb ik al herstel consoles gebruikt (fixboot) maar dit mocht ook niet baten.

het gaat overigens om windows xp pro+ SP2
Ik hoop op reacties....

groeten jury schenk
 
Dit lijkt erg veel op een virus.
Als dat zo is dan installeer winxp opnieuw na een format.
 
Je hoeft niet gelijk windows opnieuw te instaleren.

Zet eens een virusscanner en spyware scanner op een cd-rom, en voer eens een paar scans uit in veilige modus.

Het kan, geloof ik, aan het geheugen liggen. Probeer eerst eens met 1 geheugenmodule op te starten.
 
Je kan een herinstallatie uitvoeren. ( Alleen mogelijk met CD xp sp2).

Opstarten met xp cd inc sp2.
Bij de eerste vraag druk je op enter ( Om xp te installeren ).
Bij de tweede vraag kies je ( bestaande xp installatie herstellen ).

Niets gaat verloren hierbij. Je blijft bestaande xp installatie houden.

Erik

http://www.mbpc.nl
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door killah2004
Hallo,

ik heb gister mijn pc aangezet.
Alles verliep goed tot dat het welkomstscherm vertoond zou moeten worden. dit gebeurt echter niet(het scherm blijft op zwart).
Als ik mijn pc in veilige modus opstart dan blijft het systeem ook hangen na het laden van de bestanden (ongeveer tijdens het inlog/welkomsscherm)(het scherm blijft dan zwart met een knipperend streepje, dit heb ik 10 min aangekeken :S)
Na een paar keer proberen werkte het wel als ik enkele keren tijdens het laden van de bestanden op ESC drukte.. Dan start hij gewoon het inlog scherm en kan ik inloggen en werkt alles (maar dan op veilige modus)
Ik heb laats enkele tweaks aangebracht in mijn systeem met een tweak programma maar dat kan het ook niet zijn want die heb ik inmiddels ongedaan kunnen maken in veilige modus.
Ook heb ik al herstel consoles gebruikt (fixboot) maar dit mocht ook niet baten.

het gaat overigens om windows xp pro+ SP2
Ik hoop op reacties....

groeten jury schenk

Je kan ook proberen om je welkom scherm uit te zetten. Dit doe je bij Start - settings - control panel - user accounts - Change the way users log on or off - deselecteer Use the Welcome screen.

Grtz.

duSt
 
bedankt voor de tips

ik ga het zo snel mogelijk uitproberen....
en dan laat ik even weten of het is gelukt...

groeten jury
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan