Fout tijdens laden besturingssysteem na formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

nightwarrior

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2006
Hallo,

Ik heb onlangs een nieuwe pc gekocht en daar stond Windows Vista op.
Aangezien ik niet zo tevreden met vista ben heb ikj dus de windows xp professional SP2 dutch eringegooid en de eerste stappen met succes ondergaan.
Ik heb al vaker XP geïnstalleerd zonder problemen.
Echter nu, na het herstarten, komt er op: Fout tijdens laden besturingssysteem :confused:
Ik heb al gegoogeld en er zijn verscheidene mensen die dit probleem hebben/hadden, maar nergens wordt een duidelijke oplossing gezegd.
Dus in het kort:
heb pc met vista (met sata hdd)--> wil xp --> Fout tijdens laden besturingssysteem

Ik heb al wat geprutst met het BIOS maar niks wil baten. Help, het is dringend.:eek:

Alvast bedankt!

Hoi,

Moet je geen driver voor je sata hd downloaden van de site van de moederbord fabrikant.

Modag

denk dat je nog je satadrivers nodig hebt.
eventueel te halen op site fabrikant moederbord

Enig idee waar ik die precies vindt en hoe ik die erop krijg? Ik heb geen floppy disk meer.

Hoi,

Als je het merk weet van je moederbord en type kan je op de site van fabrikant zoeken en

ik neem aan dat je nog een pc tot je beschikking hebt mischien dat ze cd-rom versie hebben of anders kan cd-rom streamen met xp en driver.

Modag

Drivers vind je op de site van de COMPUTERFABRIKANT, ja ook als het een vistasysteem is zal je, als die er zijn, xp drivers vinden.

Oké, het probleem is opgelost.
Ik heb een tooltje gebruikt, dat nLite noemt. Dit kan drivers op de originele cd van je windows zetten en vervolgens uitpakken in een nieuw bestand.
Dan heb ik op mijn medion support CD gekeken en er stond iets van RAID, heb ik er gewoon bijgezet en nu wil hij wel installeren!:thumb:
Meteen ook service pack 3 erbij gezet:D
Toch bedankt!:cool:

Wat en... je kan toch ook nederlands en ziet het verschil tussen enkelvoud en meervoud neem ik aan? :D

Wat en... je kan toch ook nederlands en ziet het verschil tussen enkelvoud en meervoud neem ik aan? :D

Nu weten we dus al zeker dat er minstens 1 schijf in zit. En hoeveel mensen zijn er die een pc kopen zonder te weten wat en hoeveel van wat er in die kast zit?

(edit: en raad is wie er afgemeld is op deze vraag)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan