fout tijdens laden van besturingssysteem na mislukte systeem backup

Status
Niet open voor verdere reacties.

ecross

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2009
eerst even het goede nieuws: ik heb Een abbonnement gekregen op computer totaal en daarbij Een externe hardeschijf van 250gb die ik fat32 geformateerd heb.

dan nu even over de crash van mijn Windows xp laptop. ik wilde Een backup maken van mijn hele computer naar die nieuwe harde schijf met de standaard Windows backup tool (programma's, bureau-accessoires, systeemtools) en doorliep de stappen. Een paar seconden nadat het backup is begonnen (hoewel er nog geen vooruitgang te zien was) krijg ik Een bluescreen met Een hoop tekst waarbij: driver_irql_not_less_or_equal. als een teller onderaan op honderd komt sluit de pc af en ontkoppeling ik de externe hardeschijf en start de pc opnieuw op. na het gewone bootscreen krijg ik en wel erg zwarte pagina met bovenaan alleen: fout tijdens laden van besturingssysteem. ik heb het Een aantal keer geprobeerd maar steeds het zelfde.

als ik opstart met mij koppix installatie op Een usb flash drive werkt alles gewoon goed. ik ben niet zo goed met linux maar ik kan alleen mijn secundaire interne hardeshijf vinden (sda3) die ik nooit echt gebruikt heb maar waar wel wat dingen op staan zoals "google desktop data" en Een aantal folders die lijken op systeem herstel punten, heb ik daar nog wat aan?

heeft iemand Een idee hoe ik dit kan fixen?
alvast bedankt,
Ecross

Laatst bewerkt:
Het zou enorm helpen als je de specs van je laptop (merk/type e/o modelnr.) hier aangeeft.

Dit is een vaag probleem, maar ik heb het wel eens vaker gezien icm USB devices.

het gaat om een acer aspire 9410 laptop. Ik heb er nooit wat (hardware matig) aan veranderd.

ik begin knoppix een beetje onder de knie te krijgen, ik heb net het volgende command uit gevoerd:
root@Microknoppix:/home/knoppix# fdisk -l

Disk /dev/sda: 120.0 GB, 120034123776 bytes
255 heads, 63 sectors/track, 14593 cylinders
Units = cylinders of 16065 * 512 = 8225280 bytes
Disk identifier: 0xeb1ddf44

Device Boot Start End Blocks Id System
/dev/sda1 1 638 5124703+ 12 Compaq diagnostics
/dev/sda2 * 639 7583 55785712+ 7 HPFS/NTFS
/dev/sda3 7584 14593 56307825 c W95 FAT32 (LBA)

Disk /dev/sdb: 2032 MB, 2032140288 bytes
16 heads, 32 sectors/track, 7752 cylinders
Units = cylinders of 512 * 512 = 262144 bytes
Disk identifier: 0xfed32677

Device Boot Start End Blocks Id System
/dev/sdb1 * 16 7752 1980480 b W95 FAT32
dat betekent toch dat windows op /dev/sda2 staat?
daarna probeerde ik het volgende:
root@Microknoppix:/home/knoppix# mkdir /media/windows
root@Microknoppix:/home/knoppix# mount /dev/sda2 /media/windows/ -t ntfs -o nls=uft8,usmask=0222
NTFS signature is missing.
Failed to mount '/dev/sda2': Invalid argument
The device '/dev/sda2' doesn't seem to have a valid NTFS.
Maybe the wrong device is used? Or the whole disk instead of a
partition (e.g. /dev/sda, not /dev/sda1)? Or the other way around?

dus ntfs signature is missing?

heb je al geprobeerd de windows xp cd in je laptop te doen en dan herstellen p.s geen recover maar herstel

helaas kwam de laptop voor geinstalleerd zonder cd'tje
kun je die gewoon downloaden ergens?

probeer piratebay.org maar even die heeft vast wel wat vergeet niet dat je een trial zoekt ;) anders krijg je illegale versies en dat wil je niet als je een legale code heb

ik heb geen idee wat mijn windows code is, of heb je die niet nodig?

onder je laptop of aan de zijkant van je pc staat de code maakt opzich niet uit je kan ook een illigaal besturingsysteem downloaden maar ik raad dat af ivm veiligheid

code gevonden, maar ik kan nergens een recovery cd download vinden

ik heb er al een gevonden, nu aan het downloaden. Hoe moet ik hem op een cd´tje branden?

EDIT: verkeerd programma gedownload, ik kan hem nergens vinden. Weet jij waar precies?

Laatst bewerkt:
het is gelukt! ik heb er 1 op Een cd tje gezet en Een uitgebreide controle en reparatie gedaan en nu start Windows weer op.
ik krijg nu van mij Intel projet/wireless programma de melding dat er geen draadloze adapter beschikbaar zijn voor mij systeem. kan ik het beste proberen Een systeem herstelpujt te gebruiken of kan ik beter proberen drivers te zoeken en installeren?

:D (is blij dat Windows me niet helemaal verlaten heeft (en de mensen huer op het forum ook niet))

Hoi,
in dit geval zou ik eens kijken of er nieuwe drivers zijn voor je kaart.
Een systeemherstelpunt kan nu ook een risico opleveren na wat er is gebeurd.

we zitten helaas nog meer fouten in, ik kan geen bestanden meer kopieeren of verplaatsen (alleen wel met command promt) en ik zie ook niét de programmas in de taakbalk, na nog eens opniew opstarten is de taakbalk helemaal verdwenen ik denk fouten in explorer.exe

ik heb alle belangrijke documenten gekopieerd naar Een usbtje (via dos promt) dus op zich zou Een totale herinstalatie ook kunnen maar dan ben ik die WiFi driver zeker nog staaeds kwijt?

toen ik mijn externe linux wilde opstarten kwam ik in het grub menu waar aangegeven stond dat er 2 Windows installaties waren. dus ik starten de Windows installatie op sda1 op, wat de acer recovery programma blijk te zijn met Een optie tot terug zetten naar fabriek instellingen, in 10 minuutjes gepiept :) nu bezig met Een enorme lading acer cap aan het installeren die ik er zo weer allemaal afmag gooien

allen bedankt voor de reacties.

ps. helaas voor gates ben ik inmiddels al verkocht aan ubuntu :p maar toch wel handig

Laatst bewerkt:
ik wil nu ubuntu naast windows zetten op mijn interne harde drive dus ik heb even gekeken welke partities er eigenlijk op staan, dat zijn de volgende:

sda1 "PQService" 5gb, nagenoeg helemaal vol
sda2 "Acer", windows installatie, totaal: 53gb, 9gb gebruikt
sda3 "Acerdata", totaal: 53gb, 724mb gebruik

zoals je kan zien zijn er op zowel sda2 als sda3 nog enorme hoeveelheden over. Kan ik die gewoon kleiner maken zodat ik 1 grote partitie overhoud voor Ubuntu?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan