Fout tijdens upgrade naar windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

radical03

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2009
Ik wou mijn laptop updaten naar windows 10. tijdens deze update is iets misgelopen.
De laptop bleef hangen op het start scherm waar je voor het eerst het windows teken ziet en dan werd het scherm zwart.

Daarna kon ik toch in een menu geraken waar ik kon kiezen om de pc opnieuw te installeren.
Echter bleef deze ook weer tijdens dit proces hangen op 2% met als gevolg dat hij nu geen besturings systeem meer herkent.

Ik kan nog wel in mijn bios maar het probleem is ook dat ik geen windows CD heb gekregen bij mijn laptop. Deze was in de tijd al voor geïnstalleerd en ik vind dus geen cd terug.

Is er nog een mogelijkheid om hier uit te geraken? Welke info hebben jullie nog nodig om mij eventueel een stap verder te helpen?

alvast bedankt!

Ik denk dat de machine terugbrengen naar de fabrieksinstellingen de meest handige optie is. Hoe je dat doet, vind je in de beschrijving van je laptop.
Als deze weer in orde is en al je programma's en bestanden staan er weer op, maak dan eerst even een complete systeembackup op externe harddisk en maak een systeemdisk.
Hoe je dat doet? Heel simpel : ga naar het configuratiescherm, kies voor Backup maken en terugzetten en kies tot slot voor het maken van een systeemkopie. Als dit prcoes voor 99% is afgerond, vraagt Windows of je ook een systeem hersteldisk wil maken. Kies voor ja en zorg dat je een schijfje bij de hand hebt.

Mochten de tips van gast0225 niet lukken, maak een backup met bv macrium van een andere laptop.
Zet die backup dan op jouw laptop. Moet je wel een bootcd maken. Bv hirens boot cd. Daar staat macrium op.
Met een beetje gelukt werkt dit.
Ik heb bij win 10 al vaker een schijf omgezet op diverse computers en moest alleen de drivers aanpassen.
Dus nee heb je......

Een andere mogelijkheid is een installatieschijf van iemand lenen.

Laatst bewerkt:
Ik heb mijn windows key gevonden. Blijkbaar staat dit aan de onderkant van mijn laptop.
Ik dacht heej nu kan ik een .iso van windows downloaden op de microsoft website.
Maar neen dat is te gemakkelijke.

Krijg ik daar volgende melding " The product key you entered appears to be for software pre-installed by the device manufacturer. Please contact the device manufacturer for software recovery options."
Dus probeer ik nu maar ASUS te contacteren.

Ik heb ondertussen ook al verschillende ISO images proberen te maken via andere wegen maar zonder succes. Dus hopelijk krijg ik snel respons van asus.

Ehh, je gaat imho volledig voorbij aan hetgeen in de berichten 2 en 3 wordt geschreven..........?

Probleem is dat ik geen enkele optie vind om deze terug naar fabrieksinstelling te zetten.
In de bios niets te vinden...

Bios?

Pak simpel de handleiding erbij en lees welke toetsen je in moet drukken als je de machine aanzet om fabrieksherstel te kunnen starten.

Volgens mij staat er op pagina 13: Notebook herstellen

Ik ben het (voor de zoveelste keer dit jaar alweer :D ) volledig met mrmusic eens. Hoeveel duidelijker wil je het nog meer zoals het in de handleiding op pagina 13 (mogelijk 14) wordt vermeld?

Laatst bewerkt:
Ik zal me zelf even verduidelijken.

Als 1 van de opties van in de handleiding gewerkt had, dan had ik dit zeker gedaan.

Lezen is inderdaad zo moeilijk...

1. je hebt eerst geschreven dat je het nergens kon vinden (bericht 8)
2. nu beweer je dat je de opties die daar staan wel eerst hebt uitgeprobeerd?

Sorry, maar da's lastig 'to buy'.

Neem contact op met de fabrikant, die zal je ongetwijfeld verder kunnen helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan