Fout voor installatie 0x0000007b

Status
Niet open voor verdere reacties.

Captainsparrow

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2010
Berichten
245
Hoi allemaal,

ik wou windows xp eens herinstalleren op mijn laptop (Amilo Pro V8010 van Fujitsu)
Ik heb de hd geformatteerd en nu ziet windows geen hd om op te installeren.
Als ik een hd van mijn andere laptop insteek dan kan winxp niet laden en komt er een blue screen met foutmelding 0x0000007b.

Probleem ligt dus wss in bios maar hierin ben ik een leek!

Wie ooo wie helpt mij :confused:

Grtjs captainsparrow.
 
Dit helpt me niets vooruit!
Als ik dus een lege hd isteekt zegt windows dat hij geen vasteschijfstation kan vinden.
Als ik een hd met vooropgeinstalleerde windows insteek, dan krijg ik blue screen.

PS: Als ik Gparted (partitiemanager) opstart van cd rom, dan ziet hij wel mijn hd!
 
inderdaad, daar staat er Sata Hard drive (capacity 80026MB) is een hd van 80 Gig, dus denk ik dat hij deze herkent
 
Hoi...

Je probeert xp te installeren op een sata HD.Xp kan daar niet mee overweg.
Als eerste kun je kijken of er in je bios een optie is voor sata/ide modus.

Zo nee dan zal je eerst sata drivers moeten intregeren in een xp cd.(bijv met nlite)
Sata drivers(indien beschikbaar)zouden dan staan op de site van de fabrikant.
 
Welke van de 3 drivers zou dan de juiste zijn?
* Intel matrix storage manager
*intel 82101FBM Sata AHCI COntroler
*F6 SATA Floppy

BTW,

ik heb ook Win 7 proberen te installeren, zelfde resultaat, ziet geen HD

Hoi,

als die drivers setup bestanden zijn, zullen die dan ook werken via nlite? Heb gehoord dat dit niet doed werkt??? Of wat moet je er dan mee doen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
je moet drivers hebben waarin een .inf bestand aanwezig is, dus geen setupbestanden. NL handleiding Nlite hier wordt stap-voor-stap uitgelegd hoe je e.e.a. voor elkaar krijgt.
 
Laatst bewerkt:
Dan moet ik ze ff downloaden en kijken, ff 10 min. geduld want ik ben even met iets anders bezig.
 
Je moet allebei die .inf-bestanden integreren in Nlite. Sorry voor het lange wachten.
 
Hey,

heb alles ingevoerd. Krijg nog steeds de melding dat de setup geen vaste schijven kan vinden. 'k Word stilaan moedeloos :-(
 
Hoi, heb iets kunnen veranderen in bios (iets op disable gezet) en zo heb ik kunnen installeren, maar nadien heb ik de juiste driver geïnstalleerd en die functie in het bios terug ingeschakeld maar dan vindt ie weer de vaste schuiv en niet. Anyway, terug het bios aangepast en zo gelaten, dan werkt het toch!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan