• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

fout #waarde! probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

ArthurvH

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2018
Goedemorgen,

Ik zit een formule te maken maar ik blijf de #waarde! foutmelding krijgen.

even ter verduidelijking. De blauwe tekst is de locatie waar het Excel blad zich bevind en het rode is het zoek criteria.

De Formule: =AANTALLEN.ALS('\\werklocatie\dfs\Algemeen\Gebruikers\Dirk\VOORRAAD TELLINGEN\Voorraad Tellingen 2018\Tellingen 4e kwartaal\[Hertellings schema 4e kwartaal.xlsx]Blad1'!$D:$D;40000;'\\werklocatie\dfs\Algemeen\Gebruikers\Dirk\VOORRAAD TELLINGEN\Voorraad Tellingen 2018\Tellingen 4e kwartaal\[Hertellings schema 4e kwartaal.xlsx]Blad1'!$D:$D;7)

Wat ik graag wil kijgen is dat, als ik het Excel blad open maak waar deze Formule in staat dat ik waar hij niks kan vinden een 0 zie staan en als hij wel iets vind het juiste aantal meteen weer geeft.

nu doet die dat alleen als ik ook het Excel blad open maak waar hij de gegevens uit haalt.

kunnen jullie mij hier mee helpen?

Heb je al de formule doorgelopen met Formule Evalidatie?
Dan kun je misschien zien waar het fout gaat.

ja dit heb ik net gedaan en als ik op evalueren druk geeft hij #WAARDE! aan.

Dan heb je waarschijnlijk ook gezien waar het fout gaat.
Verder kan ik je niet helpen.

Dit lijkt me het probleem:
nu doet die dat alleen als ik ook het Excel blad open maak waar hij de gegevens uit haalt.
Een ander Excelblad moet open staan om er gegevens uit te kunnen halen.

Is wel eens vaker wat over langsgekomen op dit forum, probeer de zoekfunctie eens. Het is in ieder geval een VBA-oplossing...

Laatst bewerkt:
Nee want hij geeft verder niks aan.

Druk op Evalueren en dan geeft die zonder iets anders aan te geven meteen =waarde!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan