fout:windows/system32/config/system

Status
Niet open voor verdere reacties.

lolalola

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 jan 2003
hallo
ik heb windows xp
vorige week heb ik mijn computer weg gebracht naar een winkel om hem helemaal leeg te halen, en alles opnieuw te installeren. ook heb ik mijn schijf in 2 partities laten delen.
op c hebben ze voor mij windows xp pro geinstalleerd.
op d staat geen besturingssysteem.
sinds ik mijn computer terug heb heb ik al 4 keer de foutmelding: windows kan niet opstarten omdat het bestand windows/system32/config/system beschadigd is of niet kan worden gevonden.
gevolg overnieuw de schijf formatteren en opnieuw xp installeren.
dit heb ik nu al 4 keer gedaan in 2 weken tijd.
kan iemand mij vertellen welke voorzorgsmaatregelen ik kan nemen zodat ik de volgende keer niet weer alles opnieuw moet doen
als ik probeer te herstellen via de cd van xp krijg ik o.a. de optie systeemherstel. hiervoor moet ik F2 indrukken.als ik dat doe vraagt hij om een floppy.
is het mogelijk om een floppy te maken die ik dan kan gebruiken voor systeemherstel, als het weer zo ver is.en zo ja hoe moet dit???
ook kan ik via R proberen om het systeem te herstellen
de computer vraagt dan om een commando
windows C/:............
ik heb daar verscheidene opties geprobeerd, ik hoop dat ik daarmee niks beschadigd heb.
hij heeft enkele acties uitgevoerd, maar dat hielp ook niet.
ik hoop dat iemand mij kan helpen, dat scheelt mij in de toekomst heel wat ergernis en tijd
ik heb ook al op google gezocht, maar er is geen pasklare oplossing voor dit probleem.
groeten marion
oh ja, als ik in xp tijdens het opstarten op F8 druk krijg ik 4 opties om op te starten
floppy, cd,ide0,en network boot.
is dit goed??? hoe start je op in de veilige mode??? dat is toch BIOS??? die staat er niet meer bij.
of is dit normaal??? help!!!!!!!
groetjes marion

Eerst even je vraag over veilige modus en bios.
Nee, dat zijn verschillende dingen.
Bios noemen ze meestal setup. Zie je ook in je opstartscherm staan. Hierin staat de meest belangrijke instellingen van je pc. Nooit in rommelen tenzij je weet waar je mee bezig bent.

Veilige modus bereik je meestal door na het eerste opstartscherm doorlopend op F8 te drukken.
In de veilige modus liggen veel processen stil waardoor je makkelijker in staat bent om fouten te herstellen.
Kijk nog eens goed wat er op dat zwarte opstartscherm staat. Misschien moet jij wel een andere F toets indrukken of misschien F8 wat later indrukken. Even goed kijken.

windows/system32/config/system beschadigd Heb je al gekeken of het file inderdaad weg is?

Systeemherstel is niet iets wat je op een floppy zet.
Het zit gewoon standaard in Windows XP en is ideaal om uit de problemen te komen. Je kunt het o.a. bereiken via Help en ondersteuning

Je kunt met behulp van de Windows cd je systeem laten controleren op belangrijke files. Ik moet even zoeken welke opdracht dat ook al weer is.

Als je wel in Windows kunt komen:
Windows-systeem installeren met behoud huidige instellingen

Het wil wel eens gebeuren dat na een installatie van programma's dat er ineens bestanden ontbreken of beschadigd zijn of dat het register niet meer goed werkt.
Dan wil je het Windows-systeem opnieuw installeren met het gevolg dat je alles weer opnieuw moet installeren en instellen. Er is echter een manier om het systeem te herstellen zonder alles opnieuw te moeten installeren.

Leg de CD van Windows in de CD-rom speler, ga vervolgens naar Start/Uitvoeren en type daar het commando H:\i386\winnt32.exe (H staat voor je dvd-lezer of cd-lezer, kan dus anders zijn)

De set-up-routine zal starten en alle belangrijke bestanden zullen worden gerepareerd.

Als je niet in Windows kunt komen:
Als je iets mist van windows en gehele windows
wilt herstellen moet je niet voor herstellen kiezen
voor de hand liggend)maar het volgende doen:

Opstarten van cd-rom. Zodra setup gestart is zijn er 3
opties. Je moet enteren (dus niet kiezen voor herstellen)
Nadat je de gebruiksovereenkomst hebt geaccepteerd
zal Windows de bestaande installatie detecteren.
Hier kies je vervolgens uit de lijst voor de beschadigde
installatie (nu dus de d:\) en je drukt op r.
Wacht tot de bestanden bijgewerkt zijn.

Zo, jij had een heel verhaal en het mijne is al net zo lang :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan