• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

foutafhandeling als waarde niet is gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerald Baalhuis

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2006
Op tabblad "to do" houden we bij wat we van de dagelijkse planning klaar hebben.
De celaanwijzer staat in cel A1. Mbv een barcode scanner wordt hierin een unieke code gezet.
Deze code wordt vervolgens in het werkblad opgezocht (in kolommen B, D, F t/m AN). Deze kolommen zijn slechts 0,05 breed, zodat ze niet zichtbaar zijn.
Als de code gevonden wordt dan wordt de cel met de code en de cel rechts ernaast gewist en keert de celaanwijzer terug naar A1.
Nu zou ik graag willen dat er een messagebox verschijnt als de code niet gevonden wordt (bijv.: "barcode niet gevonden, verwijder batch handmatig")
Ook zou ik graag alle gewiste getallen uit de cellen naast de cellen met de codes willen optellen in een bepaalde cel, zodat de werkcoördinator kan zien hoevel er tot dat moment geproduceerd is.

Een toekomstige wens is nog dat als de barcode die gescant wordt een waarde is tussen 1 en 200, de celaanwijzer naar het tabblad "spoedrollen"springt en daar de zojuist gescande waarde opzoekt in kolom A en dan naar kolom "Machine"springt.
Nadat deze kolom is ingevuld én de kolom WCA mag het bestand opgeslagen worden en de celaanwijzer weer terug naar tabblad "To Do", cel A1.

Ik heb wel een aantal kolommen in TO DO moeten verwijderen ivm de omvang van het bestand.

Alsvast weer bedankt voor de inspanning!

Groet,

Gerald

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan