Foutbericht bij installeren ms-dosprogramma

Status
Niet open voor verdere reacties.

blacksheep

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 nov 2000
Ik krijg bij het installeren van mijn van Dale het volgende bericht.

16-bits MS-DOS-subsysteem
pad naar het programma dat u wilt starten of installeren
config.nt Het systeembestand is niet geschikt voor MS-DOS- en Microsoft Windows-toepassingen. Kies Sluiten om de toepassing af te sluiten.

Ik heb de oplossingen die bij ms-support werden aangegeven opgevolgd,

De eerste oplossing werkt niet. Ik krijg als melding dat er geen target map is

Klik op Start en klik op Uitvoeren.
Typ cmd in het vak Openen en klik op OK.
Typ de volgende opdrachten op de opdrachtregel en druk na elke opdracht op ENTER:

expand cd-rom-station:\i386\config.nt_ c:\windows\system32\config.nt
expand cd-rom-station:\i386\autoexec.nt_ c:\windows\system32\autoexec.nt
expand cd-rom-station:\i386\command.co_ c:\windows\system32\command.com
exit

De tweede oplossing opgevolgd

Start Kladblok.
Typ het volgende in Kladblok: dos=high, umb
device=%SYSTEMROOT%\system32\himem.sys
files=40
Klik op Opslaan als in het menu Bestand.
Typ Config.nt in het vak Bestandsnaam en klik op Opslaan. Sluit het bestand Config.nt.
Klik in het menu Bestand op Nieuw.
Typ het volgende in het nieuwe, lege document: @echo off
lh %SYSTEMROOT%\system32\mscdexnt.exe
lh %SYSTEMROOT%\system32\redir
lh %SYSTEMROOT%\system32\dosx
SET BLASTER=A220 I5 D1 P330 T3
Klik op Opslaan als in het menu Bestand.
Typ Autoexec.nt in het vak Bestandsnaam en klik op Opslaan. Sluit het bestand Autoexec.nt.
Start Windows Verkenner. Ga naar het bestand Config.nt, klik met de rechtermuisknop op de bestandsnaam en klik op Kopiëren.
Klik met de rechtermuisknop op de map %systeemhoofdmap%\System32 en klik op Plakken.
Ga naar het bestand Autoexec.nt, klik met de rechtermuisknop op de bestandsnaam en klik op Kopiëren.
Klik met de rechtermuisknop op de map %systeemhoofdmap%\System32 en klik op Plakken.
Ga naar het bestand Command.com, klik met de rechtermuisknop op het uitgevouwen bestand Command.com en klik op Kopiëren.
Klik met de rechtermuisknop op de map %systeemhoofdmap%\System32 en klik op Plakken. Start de computer opnieuw op.

Ik blijf echter die melding houden en mijn van Dale kan niet geïnstalleerd worden. Wie heeft een verdere oplossing?

Ik begrijp dat het een DOS programma is dat je onder DOS wilt draaien? Probeer eens om het onder windows te installeren met de compatibiliteitsmodus aan?

Nee hangmat het is wel degelijk een windows programma.
Dit probleem komt de laatste tijd veel vaker voor.
Blacksheep heeft alle oplossingen al uitgevoerd die ik op dit moment gelezen heb.

Zelfde probleem met MS Works

Ik ondervind ongeveer hetzelfde probleem bij het installeren van MS Works (Home Essentials 98) Mijn foutmelding geeft hetvolgende :

16-bits Windows-subsysteem

C:\WINDOWS\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT. Het systeembestand is niet geschikt voor MS-DOS- en Microsoft Windows-toepassingen. Kies Sluiten om de toepassing af te sluiten.

Het is wel degelijk een Windows-toepassing. Ik draai met Windows XP en het heeft al onder XP gewerkt eerder. En ik vind ook niet de gepaste oplossing. Vind ook bij de ondersteuning van Windows geen antwoord.
:confused:

Probeer het volgende eens:

Kijk in je Windows\Repair map of daar ook een autoexec.nt bestand instaat. Zo ja, kopieer dit dan naar Windows\System32 en overschrijf het oude bestand.

Smartguy,

Het is mij gelukt. Ik heb gedaan wat je geadviseerd hebt en ik kon zonder problemen mijn van Dale installeren. Hartelijk dank. :)

bestand

ik heb ook probleem met zo`n proggie,maar ik kan dat autoexec.nt bestand nergens vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan