Foutboodschap SAMSAFE1000 in McAfee

Status
Niet open voor verdere reacties.

PH-RVG

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2005
Systeem van een (Seniorweb) klant:
Ineens gaf McAfee bij de standard automatische updates de foutboodschap:
Updates were not applied because the update process encountered an unknown error: SPAMSAFE1000.
Na een paar dagen, zonder enige actie, was dat weer weg en de updates komen ook weer normaal door.

Ik heb via Google wel conversaties gezien met mesnen die hetzelfde hadden, maar daar komt geen duidelijk antwoord uit.

Ken iemand dit? Is er iets mis met het systeem? Moet ik verdere actie ondernemen?

Systeem is XP-SP2 met McAfee Viruscan Enterprise 8.01 met AVG anti-spyware, Spywareblaster en Spybot S&D. Alles up-to-date. Bij scannen komen er geen fouten uit.

Als McAfee moeilijk blijft doen kan je McAfee even op deze manier verwijderen en daarna opnieuw installeren.

Als McAfee moeilijk blijft doen kan je McAfee even op deze manier verwijderen en daarna opnieuw installeren.

Dankjewel.
Dat wist ik en ik heb de originele software (en licentie), maar het probleem op zich is vanzelf weer verdwenen. Vandaar, voor ik het systeem terug geef aan de eigenaar en het probleem volgende week/maand weer op mijn buro krijg, gingen mijn vragen een nivo dieper:

Kent iemand dit?
Is er iets mis met het systeem?
Moet ik verdere actie ondernemen?

Ik denk dat het gewoon een foutje is binnen McAfee.
Dus niet zo veel om je zorgen over te maken lijkt mij.
En verdere actie lijkt mij ook niet nodig, als het probleem is opgelost.

Een periodieke opruimactie kan geen kwaad:

Download hier eens CCleaner.
Installeer het daarna en start het programma.
Gebruik de onderdelen Cleaner en Problemen, bij beide onderdelen, laat je pc scannen en laat alles verwijderen wat er gevonden wordt. Bij het onderdeel Problemen kan je nog kiezen om een back-up van de te verwijderen sleutels te maken, doe dit.
Vink aan de linkerkant niks nieuws aan dan wat er al aangevinkt staat, dit is voldoende.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat het gewoon een foutje is binnen McAfee.
Dus niet zo veel om je zorgen over te maken lijkt mij.
En verdere actie lijkt mij ook niet nodig, als het probleem is opgelost.

Een periodieke opruimactie kan geen kwaad:

Download hier eens CCleaner.
Installeer het daarna en start het programma.
Gebruik de onderdelen Cleaner en Problemen, bij beide onderdelen, laat je pc scannen en laat alles verwijderen wat er gevonden wordt. Bij het onderdeel Problemen kan je nog kiezen om een back-up van de te verwijderen sleutels te maken, doe dit.
Vink aan de linkerkant niks nieuws aan dan wat er al aangevinkt staat, dit is voldoende.

OK, dankjewel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan