Foutcode 0x80004005

Status
Niet open voor verdere reacties.

8bits+

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2002
Goedenmiddag. Na jaren van vlekkeloos gebruik kreeg ik vanmorgen bij het aanzetten van de laptop, met Windows XP, de melding in svchost.exe Toepassingsfout.
De instruktie 0x7c8333f5 verwijst naar geheugen op 0x0020b47c. De benodigde gegevens zijn niet in het geheugen geplaatst vanwege een I/O foutstatus van 0xc000009a.
Op annuleren geklikt om fouten op te sporen. Dan verschijnt; Dit exemplaar van Windows moet bij Microsoft worden geactiveerd voordat u zich kunt aanmelden. Wilt u Windows nu activeren? Ja.
Als gevolg van een probleem kan Windows de licentie voor deze computer niet nauwkeurig controleren. Foutcode 0x80004005.
Geprobeerd in veilige modus te starten en nog een aantal andere opties als je op F8 drukt.
WindowsXP cd erin. Maar ik krijg er geen leven in.
Hoe kan ik dit oplossen?
Bij voorbaat dank voor de hulp.

Windows herstellen via een herinstalatie, doe je windows XP cd in de pc pres F!2 als je pc boot en laat je hem booten vanaf de cdrom dan ben je in de setup en druk je op R om windows zichzelf te laten herstellen je data behou je maar je software niet

Bedankt Sander. Maar als ik de ATAPI CD rom drive selekteer dan geeft het volgende scherm de CD Rom weer en als ik dan op Enter druk verschijnt er [disabled] achter en kan ik niet verder. De Windows XP cd zit in de cd rom.
Voor de zekerheid ook de inhoud van de XP cd op een memorystick gezet. Ook deze op bootpriotiteit 1 gezet maar geeft ook een disabled.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan