foutcode 0x8100001a

Status
Niet open voor verdere reacties.

K144

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jun 2013
Berichten
1
Bij het terugzetten van bestanden vanuit mijn back-up krijg ik de volgende foutcode:

Het terugzetten is niet voltooid. Er is een probleem opgetreden bij het valideren van het ZIP-bestand:
\\?\Volume{31935391-f5a1-11e1-b4bf-f655f994addf}\XXXX-PC\Backup Set 2012-11-07 1001245\Backup Files 2012-11-07 133851\Backup files 2.zip
De volgende informatie helpt u mogelijk bij het oplossen van het probleem:
Kan het back-upbestand niet vinden. Controleer of het station waarop de back-up is opgeslagen, is vebonden of probeer het terugzetten met een andere back-up. (0x8100001A)

Dit is een back-up van november vorig jaar. In februari heb ik nog een back-up gemaakt nadat ik had geprobeerd om de map met foto's die ik nu wil hebben te kopiëren van de computer naar de externe harde schijf (dit was geen back-up maken, maar gewoon normaal kopiëren). Hier ging ergens iets mis, dus de foto's verdwenen voor de helft en toen heb ik geprobeerd ze van de back-up terug te halen. Dan krijg ik dus deze foutcode.

Ik heb het volgende wat op veel Engelstalige fora staat al geprobeerd:
1.Unzip the sdutil.zip file and rename it from sdutil.ex_ to sdutil.exe
2.Copy the sdutil.exe to the root of the driver which contains the backup files
3.Open the folder Catalogs located bellow the folder BackupSet “aaaammdd” “xxxxxx”
4.Copy the file GlobalCatalog.wbcat to the root of this HD
5.Go to Start -> Execute and type CMD.exe
6.At this “DOS” window type: sdutil mediaid GlobalCatalog.wbcat [HD letter (as an example D:\)]
7.A new MediaID.bin is created
8.Try to restore the backup as usual using the advanced restore option and next the option restore an older backup created in this machine
9.If done: it’s over!
10.If it fails: Map a network driver at your LAN
11.Copy the MediaId.bin file to the root of the previous mapped LAN driver
12.Copy the whole folder BackupSet “aaaammdd” “xxxxxx” to this same driver
13.Try to restore the backup as usual using the advanced restore option and next the option restore backup created in another machine
14.At the next menu, point the backup folder at your LAN mapped driver and start the restore process
15.Now you shall have your backup proper restored at the right machine
16.Good Luck!

Dit ging allemaal prima. Nieuwe mediaid.bin is gecreeërd (nadat ik de oude had verwijderd) en ik heb een netwerkmap gemaakt van de externe harde schijf. Hierna kwam ik echter niet verder, want in die netwerkmap staan al die bestanden al (dus MediaId.bin en BackupSet erin kopiëren heeft weinig zin). En als ik probeer om via back-up terugzetten vanuit Windows krijg ik weer dezelfde error.

Heeft iemand enig idee hoe ik nu nog mijn foto's kan terugzetten? Ze zijn namelijk niet weg, want ik kan ze wel zien als ik in het menu van back-up terugzetten zit. Op het moment dat ik ze aanklik en in hun oude map laat terugzetten gaat het fout.
N.B. Ik heb een Windows 7 Home Premium. Back-up is hierin ook gemaakt en back-up zelf is niet verplaatst naar een andere locatie.

Alvast bedankt voor het meedenken!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan