foutcode 512

Status
Niet open voor verdere reacties.

nevola

Verenigingslid
Lid geworden
29 jan 2001
foutcode 512 bij installatie XP op SATA HD met SATA\CPI kaartje

Krijg de volgende foutmelding bij het installeren van Win xp2 Prof op een nieuwe SATA schijf.
(WD6400AAKS WD Caviar SE16)
Met kaartje van conceptronic (CSATA2P) in CPI slot.

Kan het bestand \I386\NT5\viamraid.sys niet in het geheugen laden.
De foutcode is: 512
Setup kan niet door gaan.
Druk op een toets om het installatieprogramma te sluiten.

Het lijkt wel of de harde schijf niet wordt gezien.Staat ook niet in de BIOS, maar daar staan alleen IDE gegevens, toch? BIOS= Phoenix-Award version 1,09 (09-29-03)

Ben al dagen bezig en begrijp niet wat er mis is. Van alles al geprobeerd.

Kan iemand helpen??

henk sr

Laatst bewerkt:
Hier staat wellicht een oplossing.

Het heeft iig te maken met je SATA schijf. De viaraid bestanden zijn de drivers van deze schijf waar hij naar zoekt. Op het internet wordt als redenen gegeven dat óf hij de drivers niet kan vinden, of dat er in het BIOS de RAID-configuratie aangevinkt staat. Kijk eens in het BIOS of je iets over RAID kan vinden en zorg dat je nonRAID instelt.

Moet ik de SATA schijf in de BiOS ergens kunnen zien? Er worden alleen maar IDE Master en IDE slave Etc. vermeld in de BIOS Nu dus niets. alleen de dvd-rom en de dvd-rw als IDE secondary master en secondary slave.

Kan niets vinden in de BIOS over RAID.

Bios is Phoenix-Award version 1.09 van (09-29-030)

Heb voor de 2e maal naar de helpdesk van conceptronic (in Nederland) gebeld (de eerste keer kwam ik ook al niet verder), maar daar werd ik in de wacht gezet omdat de helper eerst mijn probleem aan iemand anders moest voorleggen.Na 10 minuten heb ik maar opgehangen en naar de Engelse helpdesk gebeld. Daar wisten ze wel wat er aan de hand was. Het controllerkaartje van conceptronic werkt alleen wanneer het O.S. al op de schijf staat en niet andersom volgens de helper.
Dus nu moet ik op zoek naar een controllerkaart waarmede je wel Win XP op een lege
SATA II schijf kan zetten en op laten starten van die schijf. Weet iemand welk kaartje dat wel kan?

grts.,

henk sr

Volgens de engelse helpdesk kan het gewoon niet werken op schijven waar nog geen windows is geinstalleerd. Dus terug naar IDE in die pc.

grts.,

henk sr

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan