foutcode 550 van Norton na verzenden email (naar bedrijven)

Status
Niet open voor verdere reacties.

mitchel1005

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 sep 2012
goedendag,

Sinds kort heb ik last van het soms niet arriveren van mijn email. Het meest vreemde hier aan is, dat alleen "grote" bedrijven mijn email niet ontvangen, de email komt daar ook niet binnen onder ongewenste berichten. Af en toe krijg ik wel een melding van Norton: "550 refused by spamfilter", maar soms krijg ik daar niet eens een melding van. Ik weet nu niet zeker of dit probleem nu bij Ziggo, Outlook of Norton ligt. Het enige waar ik denk, waar het misschien aan ligt, is dat ik pas geleden iets veranderd heb aan de illustraties in mijn handtekening. Maar ook nu ik een nieuwe handtekening heb gemaakt, zonder illustraties, komt in sommige gevallen de mail niet aan. Ik kan me voorstellen dat u meer gegevens nodig heeft om dit uit te zoeken. Ik hoor het wel als dit het geval is.

alvast bedankt,

Mitchel

Ik begrijp en neem aan dat je bij ziggo zit. Kijk eens of vergelijk jou instellingen allemaal goed staan. Er zijn hier een hele reeks instellingen. Klik op het linkje welke op jou van toepassing is. Er staat ook ergens dit "Zorg ervoor dat aanmelden met beveiligd wachtwoord verificatie niet aangevinkt staat". ook filmpjes over hoe en wat.

Klik ;)

@manamana
De instellingen op de Ziggo website gaan voor zover ik kan zien alleen over instellingen die op de verzend pc staan.
De melding die TS krijgt is volgens mij van de ontvanger afkomstig.

@mitchel1005
De melding verteld je dat je e-mail als spam aangemerkt wordt door de ontvanger.
Eigenlijk zou je de systeem/netwerkbeheerder van het betreffende bedrijf moeten bellen om te vragen waarom hun spamfilter getriggered wordt door jouw mail.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Marcel dat ben ik met je eens daar heb je gelijk in, maar hij zegt "maar soms krijg ik daar niet eens een melding van". Hij kan zijn instellingen derhalve even controleren.

Ook iets niet goed met die handtekening. Hij praat over handtekening, wellicht handtekening verwijderen. Het zijn maar wat ideeen.

@manamana
Ik heb een zakelijke website die via xs4all loopt. We hebben daarom Ziggo met een pack(?) van xs4all. We hebben internet en tv van Ziggo maar i.v.m. het emailadres dat hetzelfde moest blijven en de website, blijft het e-mailadres geregistreerd onder xs4all ofzo... voor mij een heel vaag verhaal. bij het regelen hiervan is ooit een foutje gemaakt, dit is naderhand weer herstelt. hierdoor zijn misschien wel wat wijzigingen aangebracht in de instellingen. zo zie ik dat mijn in en uitkomende mail nu zo ingesteld staat:

server inkomende mail: imap.xs4all.nl (i.p.v. pop.ziggo.nl)
server uitgaande mail: smtp.ziggo.nl
beveiligd-wachtwoordverificatie (spa) is uitgevinkt.

@hoogteijling
het probleem is dat de email bij het desbetreffende bedrijf nooit is aangekomen. het is dus lastig te achterhalen WAAROM het daar niet is aangekomen. of zie ik dit verkeert?

bedankt voor de moeite!

Mitchel

Mhh listig. Ik zie alleen maar dit. Klik

Anders neem eens contact op met de helpdesk van XS 4 all en daar zie ik weer dat. Klik :(

De email komt volgens mij wel aan bij het bedrijf maar wordt daar door het spamfilter tegengehouden en zodoende komt de mail dus niet bij de ontvanger aan.
De systeembeheerder zal je zeer zeker kunnen vertellen of hun spamfilter het tegen heeft gehouden of dat er inderdaad iets niet goed is aan jouw kant.

Groeten Marcel

Zou de tip van Marcel opvolgen.
Dat het aan jouw kant mis zit is zeer onwaarschijnlijk = aan je instellingen ligt het niet.
Tip van manamana (bellen met de helpdesk) is in dit geval nutteloos.

Tardis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan