Foutcode 81000306 MSN

Status
Niet open voor verdere reacties.

xandro

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2006
Hey,

Sinds vandaag krijg ik steeds een foutcode 81000306 (Zegt dat ik geen internetverbinding heb) als ik inlog op Windows Live Messenger , en als ik eindelijk kan inloggen ziet iedereen mij op Offline staan en is het niet mogelijk om berichten te versturen. Ik kan wel op andere account´s fatsoenlijk inloggen, zonder enige problemen. Ik gebruik een @live.nl account, ik heb egt alles al geprobeerd wat er stond en ik weet 100% Zeker dat ik internetverbinding heb, mijn firewall blokkeerd het ook niet.

het kan zijn dat er een fout in je register zit. Geruik Ccleaner anders eens. Dat kan het miss verhelpen.
Gr. Kayle

Ps. Heb je de pc al eens opnieuw opgestart?

Jep, heb mijn PC opnieuw opgestart en zelfs de router gereset. Ik zal nu proberen om mijn register schoon te maken met Ccleaner :)

EDIT: Register opgeruimt met CCleaner en dit werkt helaas ook niet..

Laatst bewerkt:
en natuurlijk ook de tijdelijke bestanden opruimen via ccleaner!

Het lukt trouwens ook niet om me via Ebuddy aan te melden, heb op mijn iPod geprobeerd en ook op mijn PC, bijde werkt niet.

Als het goed is is het probleem nu opgelost, had nog even rondgezocht op google en kwam toen op het volgende:

- Click on Start/
then select run/
then type the following.

1. "regsvr32 Softpub.dll" press Enter
2. "regsvr32 Mssip32.dll" press Enter
3. "regsvr32 Initpki.dll" press Enter(this one took about 30 sec to be complete.)

Dit heeft gewerkt, hopelijk blijft ie het nu ook doen! Bedankt allemaal voor de reacties :)

Re: MSN fout 8000306

Oplossing voor MSN fout 81000306:

Probeer eens in te loggen op MSN op dezelfde Windows gebruiker maar met een ander MSN account. Lukt dat inloggen wel, dan is je Windows Messenger Contacts mapje corrupt en moet je die weg gooien. Dat doe je in de volgende stappen:

STAP 1
Sluit Messenger HELEMAAL af.

STAP 2
kies start - uitvoeren en typ in "explorer" enter (of OK)
kies onder "extra" "mapopties" "weergave" voor "verborgen bestanden en mappen weergeven" (aanvinken) en kies OK.

STAP 3
kies "Deze computer" "C:\Documents en settings" en dan het mapje met de naam van de Windows gebruiker waar je onder werkt. Kies vervolgens de mappen "Local settings", "Application data" en "Microsoft". In deze laatste vind je de map "Windows Live Contacts". Gooi deze map weg (je contacten blijven wel bewaard hoor).

STAP 4
Je kunt nu het weergeven van verborgen bestanden weer uitzetten, zie stap 2.

STAP 5
Start nu MSN weer op.

Werkte bij voor een probleem dat ik moest oplossen.
Benieuwd of het voor meer mensen werkt (dan kan ik de oplossing aan Mickeysoft verkopen).

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan