foutcode 81000306

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJnijm

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 feb 2005
Krijg bij MSN live regelmatig bij het inloggen de foutcode 81000306. Kan dit misschien liggen aan mijn E-tech router?

De volgende oplossingen op internet gevonden

Deze had bij iemand anders ook geholpen:

Try this to disable autotuning:
- Click start, All Programs
- Accesories
- Right-click Command Prompt
- Click Run As Administrator
- Type the following: netsh int tcp set global autotuninglevel=disabled
- Press enter
- Restart your computer

Nog een oplossing:

Hoe los ik het probleem 81000301 of 81000306 op?Wanneer je je probeert aan te melden bij MSN Messenger, verschijnt mogelijk het volgende foutbericht:

Het aanmelden bij MSN Messenger is mislukt, mogelijk vanwege een probleem met de service of je internetverbinding. Zorg ervoor dat je verbonden bent met internet.
Probeer het volgende om het probleem op te lossen:

Zorg ervoor dat je verbonden bent met internet.
Zorg ervoor dat je de laatste versie van MSN Messenger hebt geïnstalleerd.
Zorg ervoor dat je de laatste updates hebt geïnstalleerd die voor je besturingssysteem beschikbaar zijn. Ga voor Microsoft® Windows®-besturingssystemen naar de website Microsoft® Windows® Update.
Als je een firewall gebruikt, zorg er dan voor dat MSN Messenger volledige toegang heeft door de firewall heen. Zie de documentatie bij de firewall voor meer informatie.
Controleer de geavanceerde verbindingsinstellingen voor MSN Messenger.
Opmerkingen
Als je computer deel uitmaakt van een bedrijfsnetwerk, neem je contact op met je netwerkbeheerder om ervoor te zorgen dat MSN Messenger-service toegang heeft tot het netwerk.
Als je een inbelverbinding gebruikt, is het mogelijk dat tijdens de verbinding een time-out optreedt. Probeer het later nogmaals

Nog een oplossing van iemand anders

Ik had het zelfde probleem en opgelost door de command prompt als adminstrator uit te voeren en daarna ipconfig/flushdns.

Mogen bovenstaande oplossingen niet baten, op google is er veel over te vinden
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=81000306&meta=

Laatst bewerkt:
Verder de fout melding die ik nou wel kan dromen 81000306 is inderdaad een hart nekkig probleem.
Het antwoord is inderdaad nog door niemand gegeven zelf door de helpdesk via email ondersteuning van msn niet.
Ik heb hier bij hun al vaak genoeg een poging gedaan tot goed resultaat maar tevergeefs.

Ik hebben alle mogelijken oplossing geprobeerd die ik allemaal heb gevonden op internet. Van firewall tot .DLL bestanden opnieuw aanmelden.
Van automatiche oplossing systemen zoals "problemen met verbinding oplossen van windows live messenger" tot opnieuw installeren van me pc.

Allemaal werkten het niet.
Wat ik wel raar vindt en dat zullen velen van julie gemerkt hebben is tot je wel met een ander account kan aanmelden op de zelfde computer/laptop.
Ik vindt dit sowieso al raar. Het lijkt me sterk tot het dan aan de pc van de gebruiker ligt. Heb eerder het vermoeden tot het probleem van buiten af komt.
En van buitenaf bedoel ik de messenger account data base. Heb het idee tot sommigen account een deel missen op de server waardoor het misloopt.

Verder kan ik me de onrust bij velen anderen messenger gebruikers voorstellen.
Ik heb zelf heel wat klanten en gebruikers e.c.t die ik help via messenger erin staan. En dan vindt ik de optie iedereen je nieuwe msn toe laten voegen ook een ZEER SLECHT idee. Ik ga er niet eens aan beginnen stel je voor mijn msn lijst van +/- 300 mensen opnieuw toevoegen..... Denken ze tot we niks beter te doen hebben ofzo ? Nou ik wel.

Dus bij deze zou ik een oproep willen doen bij iedereen om zich te melden bij msn support mails of wat dan ook als je dit probleem hebt.
En dit bericht indien je wilt erin te zetten tot ze maar eens meemaken wat er allemaal mis is en voor frustratie hier allemaal bij kijken komt.

Hopelijk heb ik de steun van vele mensen hier !!!

Met vriendelijke groet,

Darkangel456

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan