Foutcode en nieuwe dvd drive

Status
Niet open voor verdere reacties.

chadee

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2007
Berichten
13
hallo,

Sinds enige tijd had ik problemen met mijn laptop( toetsenbord functioneerde niet goed meer, accu defect en de cd/dvd driver kon de compueter niet meer vinden --> uitroeptekens bij apparaatbeheer)
Ik heb de laptop toen laten repareren want ik had nog garantie. Toen ik hem terugkreeg, een week geleden, zat er een nieuw toetsenbord, accu en een nieuwe cd/dvd drive in. Het was echter wel een andere dvd/cd drive want deze had doucle layer en dat had mijn vorige neit. Tot mijn grote schrik deed deze nieuwe dvd drive het ook niet! Nog steeds dezelde icoontjes bij apparaat beheer ect. Bovendien kreeg ik steeds vaker een blauw scherm met verschillende foutcodes. Ik heb toen maar de hele computer hersteld naar de fabrieksinstellingen. Sindsdien doet de DVD speler het weer, hij heeft ook geen uitroeptekens meer bij apparaatbeheer. Ik weet echter niet of ik wel een programma heb voor die double layer functie die er nu op zit... maar dat terzijde.
Het probleem is dat ik bijna elke keer als ik de computer opnieuw opstart, vlak na het opstarten de computer weer uitvalt en ik een blauw scherm krijg met de foutmelding:
IRQL_NOT_LESS_EQUAL. Daarna krijg ik een zwart scherm en start de computer weer opnieuw op.

Ik heb al een keer in de BIOS gekeken of er daar iets geks was ivm de DVDdrive en er stonden 2 dingen: IDE PRIMARY ST950212A
IDE SECONDARY OPTIARC DVD RW AD-5540A

Maar ik weet niet of dit goed of slecht is?

Ik heb een Packard Bell Easynote E4000, serienummer is 276600010231

Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen met dit probleem.

groetjes, chadee
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan