foutcode na BSOD: NV4_disp.dll

Status
Niet open voor verdere reacties.

rovano

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2008
Hallo!

Sinds een week begint mijn pc raar te doen. Eerst viel het beeld weg, maar dat was nog te herstellen door opnieuw opstarten. Dat kwam steeds vaker voor en nu krijg ik een BSOD met als foutcode: NV4_disp.
Een beetje googelen leert dat ik een probleem heb met mijn videokaart en/of met de videodriver.
Opstarten in veilige modus kan ik wel. Ik heb al geprobeerd om de instellingen terug te zetten (systeemherstel) en om de laatste nieuwe driver te downloaden, maar het helpt niets. Steeds nadat het windowslogo in beeld komt bij het opstarten, gaat het beeld weer op zwart (No Signal), terwijl ik de pc hoor doorwerken.
Ik heb de allereerste driver geïnstalleerd, toen deed hij het weer een dag, maar toen ging het weer mis.
Videokaart: GeForce 6700 XL (Medion computer).
Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Groeten,
Rob

Het klinkt als een probleem met je videokaart zelf. Zou je je pc eens open willen maken en kijken of er toevallig veel stof in ligt? Een tijdje geleden had ik ook een pc onder mijn handen, die pc was volledig gevuld (nouja, niet helemaal tot bovenaan toe;) ) met stof, en ook de videokaart. Daardoor was de videokaart te heet geworden en was er een condensator (dat is zo'n busje) gebarsten en gaan roesten. Zelf heb ik ook onlangs afscheid moeten nemen van mijn 6600gt, waarvan ook een condensator was gebarsten, maar dat waarschijnlijk door overbelasting i.c.m. ouderdom.
kapotte condensator op videokaart

ik heb de pc regelmatig open gehad om schoon te maken. Dit keer heb ik de kaart er eens uit gehaald en eens grondig bekeken en zie......
ik ontdekte aan de onderzijde naast een ic´tje een kleine zwarte vlek op de printplaat. Hier is duidelijk iets misgegaan.
Condensators zien er op het oog nog goed uit.
Weet nu hoe laat het is...tijd voor een nieuwe videokaart!
Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan