foutcode "no acces to hard disk"

Status
Niet open voor verdere reacties.

EW001

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2003
Hallo,

het gaat over een HD (zit in een compaq van ± 4jr, win98)
na een niet te bepalen tijd stop de computer, de ene keer na een half uur maar het kan ook wezen dat het na 2 uur gebeurt.
je hoort dan een geluid vanuit de harde schijf komen, een soort gelijk geluid wanneer je de computer opstart dan hoor je de opnemer geactiveerd worden.
daarna een zwart scherm met de tekst "no acces to hard disk"
volledig uitzetten - ff wachten - en weer aan doen en daarna doet ie het weer voor een onbepaalde tijd.
is dit een duidelijk geval van defecte schijf ( is dit te testen???) of is dit het gevolg van een virus????

Mvg

Ja, kan zijn dat je hd op sterven ligt. Je kunt even een diagnostisch tooltje van de site van de fabrikant downloaden.

Meestal wordt in het BIOS de S.M.A.R.T. functie uitgeschakeld. Zoek deze in het BIOS op (als de functie aanwezig is) en schakel deze in. Met een programma dat S.M.A.R.T. gegevens kan uitlezen (speedfan.exe) kun je de conditie van je harde schijf bekijken.

Tiborv; moet ik in bios zoeken op S.M.A.R.T. of speedfan.exe??

Megabit; de fabrikant van de HDD of bij compaq ????

In het BIOS kun je SMART ondersteuning aanzetten. De optie die Megabit geeft is wellicht simpeler.

de HD is van de fabrikant Quantum 10GB
nu heb ik een diagnostic tool gevonden voor Maxtor / Quantum HD`s
Powermax 4.06 genaamd en deze een diagnose gedraaid hier kwam niets bijzonders uit!, gelukig aan de ene kant maar aan de andere kant weten we nog steeds niets wat er aan de hand kan zijn???

hebben jullie nog andere suggesties / oplossingen????

Heb je al een virus scan gedaan met Housecall

Hoe hoog staat de max temperatuur in gesteld in het bios voor de processor.

groetjes speedtouch

neen ik heb nog geen virus gescant maar ga dit zeker doen!!

waar kun je dat vinden binnen W98 , tijdens opstarten F2 indrukken????

Om in het bios te komen is afhankelijk van het mobo, bij de een is het F2 maar vaak kom je ook met de del toets erin.

Dit moet je doen tijdens de opstart ja :thumb:
Gewoon ff uitproberen.

groetjes

de virus scanner van HOUSECALL heeft gelukig geen virus ontdekt!!!!!

alleen ik kom niet in dat BIOS????
ik heb van alles geprobeert, ESC, F2, F8, enz tijdens het opstarten
wie kan mij vertellen hoe ik bij BIOS kan komen van een compaq machine????

F10, voor Compaq. Zodra na het aanzetten de cursor naar rechts springt op F10 drukken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan