• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

foutcode oplossen die er komt na invoegen of verwijderen van rijen

Status
Niet open voor verdere reacties.

davylenders123

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2010
Berichten
902
Heb een jaartje geleden met de hulp van jullie heir allemaal een bestandje gamaakt voor de verlof regeling van ons personeel.

Ik heb er echter een lastig probleempje mee.

Het gebeurt zeer regelmatig dat ik nieuw personeel moet toevoegen en andere weer verwijderen.

Ik selecteer dan alle tab bladen behalven die van de voorbij maanden.

Ik doe dat door de rij die verwijderd moet worden te selecteren en dan door rechts te klikken verwijderen te kiezen.

Om er een nieuwe bij te zetten ga ik op de cel staan waar dat hij moet komen staan en klik ik rechts en kies invoegen.

Elke keer als ik dit doe heb ik in bepaalde maanden een foutmelding zitten.
Dan komen er groene 3 hoekjes te voorschijnen in die cellen en die fout moet ik dan aanpassen anders geeft hij elke keer als we iets invullen een foutmelding.
Dit doe ik dan elke keer door de eerste juist cel erboven te selecteren en naar beneden te trekken zdat de andere cellen eronder ook de juist gegevens krijgen.

Dus elke keer als ik invoeg of verwijder moet ik elke maand nakijken om te zien of er geen fout in zit.
Hoe kan ik dit probleem oplossen.

Heb een vb bestandje toegevoegd .
Daar staan maar 3 maanden in want anders was het bestand te groot.

Je moet maar eens een rij verwijderen en ergens een invoegen .


Bekijk bijlage verlof blanco.rar
 
Ik kan in uw voorbeeld zoveel rijen als ik wil toevoegen of verwijderen ik zie geen verschil.
Er zitten toch nergens formules in uw bestand of zie ik iets belangrijks over het hoofd?

Cobbe
 
Ik kan in uw voorbeeld zoveel rijen als ik wil toevoegen of verwijderen ik zie geen verschil.
Er zitten toch nergens formules in uw bestand of zie ik iets belangrijks over het hoofd?

Cobbe

Als je in tab blad feb rij 9 verwijderd dan komt er in KOLOM AE &AF EEN FOUT TE STAAN.
In visual basic zitten wel een paar formules die de vakjes kleuren als je er een letter invult.
Bv de grote letter V als je die in een cel invult krijgt die cel een gele kleur.

Het is ook zo als je in het tab blad jan in de cel a4 het jaartal veranderd dan veranderd elke maand.
De dagen zaterdag zondag en bepaalde vrijdag kleuren dan zwart.
En het is juist in de cellen die zwart zijn gekleurd waar de fouten in komen.
 
Ik snap er niet veel van maar als je persé rijen wil verwijderen kun je misschien deze formule hanteren:

=INDIRECT("AE"&RIJ()-1)

Dan blijft tenminste je formule lopen.

Cobbe
 
Maar ik snap niet wat de bedoeling is, enkel op blad 'feb' staan enkele formules en y's in het zwarte gedeelte.
Wat doen die formules daar, het zijn in feite enkel een paar verwijzingen.
Als je die weghaalt heb je daar alast geen problemen meer mee.

Cobbe
 
Maar ik snap niet wat de bedoeling is, enkel op blad 'feb' staan enkele formules en y's in het zwarte gedeelte.
Wat doen die formules daar, het zijn in feite enkel een paar verwijzingen.
Als je die weghaalt heb je daar alast geen problemen meer mee.

Cobbe

Bij voorwaardelijke opmaak heb ik opgegeven dat de kolom van zatderdag en zondag automatische zwart moet kleuren en onderaan de dagen vrijdag en zaterdag zwart kleuren.

Nu als er een feestdag valt dan wil ik die kolom ook zwart kleuren maar als ik die kolom gewoon kleur met zwart en op sla en ik vul dan in een andere cel bv V van verlof in dan gaat de zwarte kleur van de feestdag weg.

Want in visuale basic zijn er verschillende letters gekoppelt aan een cel kleur.
Als je die letter invult in een cel dan krijgt die cel een bepaald kleur.

Hoop dat ik nu wat duidelijker ben geweest.
 
Bij voorwaardelijke opmaak heb ik opgegeven dat de kolom van zatderdag en zondag automatische zwart moet kleuren en onderaan de dagen vrijdag en zaterdag zwart kleuren.
Volgens mij heb je een behoorlijke vervuiling in je voorwaardelijke opmaken.
In het blad tel ik er een stuk of 20 terwijl je er voor het kleuren van de weekenden er slechts 1 nodig hebt.
Dit is ook de oorzaak van je probleem.
in bijlage alle VO verwijdert op die van de weekend kleuring na.
 

Bijlagen

  • verlof blanco_2.xls
    66,5 KB · Weergaven: 19
Heb de code aangepast in de drie maanden.
Wat al die Y's in je bestand doen is mij een raadsel, heb de VO voor die Y weggedaan.
Je kan die cellen(rijen) gewoon kleuren zonder er een Y in te zetten.

Succes, Cobbe
 

Bijlagen

  • verlof blanco.rar
    24,1 KB · Weergaven: 15
Volgens mij heb je een behoorlijke vervuiling in je voorwaardelijke opmaken.
In het blad tel ik er een stuk of 20 terwijl je er voor het kleuren van de weekenden er slechts 1 nodig hebt.
Dit is ook de oorzaak van je probleem.
in bijlage alle VO verwijdert op die van de weekend kleuring na.

Nu is het probleem wel weg maar nu werkt wat in visuale basic staat niet meer.
Als ik nu een Z van ziek ingeef zou de cel normaal rood moeten kleuren maar dat doet hij niet meer.

En onderaan bij de nacht ploeg die van zon tem donderdag werken zijn de vrijdagen en zaterdagen niet meer zwart gekleurd.

Het is ook een bestand dat elk jaar opnieuw kan gebruikt worden door cel a4 in tab blad jan het jaartal te veranderen .
Dan worden al de weekend dagen opnieuw gekleurd en onderaan bij de nachtploeg de vrij en zaterdagen.
 
Dat is nu net wat mijn betand wel nog doet.

Cobbe
 
Ik vind het vreemd dat hij het bij jou niet doet.
Als ik een Z (dus niet z) intik wordt de cel keurig rood.
Dit wordt nl verzorgt door VBA en daar heb ik niet aangezeten.

En onderaan bij de nacht ploeg die van zon tem donderdag werken zijn de vrijdagen en zaterdagen niet meer zwart gekleurd.
Daar zul je een 2e VO moeten maken die de vrijdag en zaterdag kleurt:
Code:
=AND(WEEKDAY(B$4;2)>4;WEEKDAY(B$4;2)<7)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan