foutcode(s) wel in ie7 maar niet met firefox

Status
Niet open voor verdere reacties.

veriza

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2008
Sinds enige tijd maak ik pagina's met behulp van google maps met frontpage 2003
Het zijn interactieve kaarten waarmee vogelverspreiding bekeken kan worden.

Wanneer ik met frontpage 2003 de pagina in firefox bekijk gaat het foutloos, bekijk ik de pagina met ie 7 krijg ik linksonder het gele driehoekje met daarop doorgeklikt de fout dat er iets in een regel zou fout zijn, maar alles klopt en heeft geklopt al vele maanden.
Dit probleem lijkt spontaan te zijn ontstaan?

Probeer deze link eens met firefox en vervolgens met ie(7)
http://lammertvanderveen.nl/vogelri...dam/groteburgemeesters_amsterdam_historie.htm

Graag hulp hierbij
Vriendelijke groet

Sinds enige tijd maak ik pagina's met behulp van google maps met frontpage 2003
Het zijn interactieve kaarten waarmee vogelverspreiding bekeken kan worden.

Wanneer ik met frontpage 2003 de pagina in firefox bekijk gaat het foutloos, bekijk ik de pagina met ie 7 krijg ik linksonder het gele driehoekje met daarop doorgeklikt de fout dat er iets in een regel zou fout zijn, maar alles klopt en heeft geklopt al vele maanden.
Dit probleem lijkt spontaan te zijn ontstaan?

Probeer deze link eens met firefox en vervolgens met ie(7)
http://lammertvanderveen.nl/vogelri...dam/groteburgemeesters_amsterdam_historie.htm

Graag hulp hierbij
Vriendelijke groet

Controleer het script bij documentElement op regel 103... Staat daar misschien een spelfout in of verwijzing die niet klopt..? Hij kan dat element namelijk niet laden kennelijk...

Controleer het script bij documentElement op regel 103... Staat daar misschien een spelfout in of verwijzing die niet klopt..? Hij kan dat element namelijk niet laden kennelijk...

Hoi Kevin, het is de regel waar de browser de gegegevens uit een xml bestand haalt om vervolgens de stippen op een landkaart te laten zetten.
Firefox, safari(apple), netscape etc. zien de gegevens foutloos alleen explorer niet???
Het bizarre is dat dit tijden goed gewerkt heeft.

101 GDownloadUrl("historiegroteburrie.xml", function(doc) {
102 var xmlDoc = GXml.parse(doc);
103 var markers = xmlDoc.documentElement.getElementsByTagName("marker");

opgelost

Het probleem is opgelost.
Het lag hem in het xml bestand.
In de gegevens die door google maps in ballonnetjes wordt geplaatst stond een woord met de letter "é".
Dit wordt door elke browser geaccepteerd als een letter echter explorer ziet het als een code om iets mee te doen....

Groet veriza

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan