foutcode windows live mail fout-id: 0x80004005

Status
Niet open voor verdere reacties.

djeric

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2006
Windows Live Mail-fout-id: 0x80004005

ik krijg het niet voorelkaar deze fout weg te krijgen in windows live mail met account ziggo.

neeeeeeeeee ik heb geen instellingen veranderd, en ben het niet van plan ook. waarom niet? omdat het voorheen wel werkte, dus waarom aanpassen??? en ja, heb ze wel gecontroleerd.

maar waarom deze fout code? ik krijg geen e-mails binnen.

Kijk dan eens op de andere discussiedraden over dezelfde foutmelding: zoekresultaten

Tijs.

Laatst bewerkt:
ik zelf denk dat de server van ziggo vol staat, maar zie bij mij email account maar 1% vol staan.

Bekijk/probeer de volgende tips:
a. Denk aan firewall programmatuur die (mogelijk) WLM blokkeert
b. Denk aan mogelijke problemen bij de mailprovider zelf
c. Zet logging aan (hopelijk klopt de volgende instructie nog: deze) en kijk de logbestanden na voor (hopelijk) wat specifiekere (uit te sluiten) oorzaken rondom verzenden en versturen van mail.
d. Je kunt natuurlijk ook via telnet (telnet client toevoegen via Programma's toevoegen en verwijderen -> Windows onderdelen toevoegen of verwijderen) zelf een pop3 sessie opzetten met de pop3 server, en een smtp sessie met de smtp server (vooropgesteld dat ssl/tls encryptie niet verplicht is). Dat vertelt je dan meteen of de server(s) bereikbaar zijn, of ze je gebruikersnaam en password accepteren, of je mailbox geblokkeerd is (vanwege spam bijv. of overschreden opslagruimte) etc.

Tijs.

Laatst bewerkt:
nog altijd niks.

maar ziggo gebeld. toch aan gegeven dat het hun server is.

alles nagelopen, maar geen fouten.

acount verwijderd.

wat denk je na toevoegen? :shocked: hij werkt. :shocked:

t is een raadsel wat dat geweest kan zijn.

mogelijk een error in windows live mail zelf denk ik.

"dnties" maar toch bedankt voor je info.:thumb:

Kijk, mijn tips zeggen niet dat je 'zomaar' je provider moet lopen beschuldigen, geven alleen mogelijke oorzaken aan maar vooral hoe je kunt onderzoeken waar het probleem ligt (verbindingsproblemen, problemen aan de Ziggo mailserver kant, problemen in live mail zelf, accountinstellingen/wachtwoorden etc.)
Zonder fatsoenlijke logging aan te leggen had ik als Ziggo helpdeskmedewerker de hoorn erop gemikt na een kort onderzoek. Logging had jou (en een helpdeskmedewerker) een hint moeten geven wat of waar het mis gaat.

Natuurlijk mooi dat het is opgelost. :thumb:

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan