• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Foutcode

Status
Niet open voor verdere reacties.

verluc

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2009
Heb nog een vraagje voor het verder afwerken van mijn project.
Heb een workbook met 3 tabbladen.
Echter wanneer ik bij tabblad1 een wijziging of invoering van tekst wil doen krijg ik volgende foutmelding:
Fout 1004 - Eigenschap Interior van klasse range kan niet worden opgehaald.
Bij tabblad2 krijg ik deze foutmelding niet tegenstaande een identiek tabblad is.
Enig idee waar ik kan gaan zoeken?

Staat er VBA code in het code gedeelte van jouw werkblad (of in ThisWorkbook module) en zo ja wat staat daar?

Ja, er staat een code maar dergelijke code staat ook op Blad2 dewelke wel functioneert.

If Intersect(Target, Range("A4:Q1000")) Is Nothing Or Target.Cells.Count > 7 Then Exit Sub
Range("A4:Q1000").Cells.Interior.ColorIndex = xlNone
Range("A" & Target.Row & ":Q" & Target.Row).Interior.ColorIndex = 4

Dan blijft het zonder gelijkend voorbeeldbestandje voor mij gissen

Tevens laat je maar een gedeelte van de code zien. De regel die met Sub begint is ook belangrijk.
De reden waarom ik dat zeg is dat ik verwacht dat het object Target niet bestaat.

Laatst bewerkt:
Hierbij de volledige code :

Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
ActiveSheet.ScrollArea = ("A4:Q1000")
If Intersect(Target, Range("A4:Q1000")) Is Nothing Or Target.Cells.Count > 7 Then Exit Sub
Range("A4:Q1000").Cells.Interior.ColorIndex = xlNone
Range("A" & Target.Row & ":Q" & Target.Row).Interior.ColorIndex = 4
End Sub

Die doet het hier prima. Je hebt die Sub wel achter het betreffende werkblad gezet?

Ik kan misschien nog enige aanvulling geven op mijn vaststelling:
Wanneer ik een cel kies word die lijn automatisch groen, maar wanneer ik iets wil wijzigen in een cel dan word ook
de daarbovenliggende groen.Het is dus alsof ik twee cellen selecteer;
na enter krijg ik genoemde foutmelding en blokkeert het programma zodat enkel afsluiten kan via ctrl/alt/delete

Zo te zien wil je alleen de actieve regel groen hebben. Dat doet het hier perfect en zonder foutmelding.

Op blad2 doet deze code het ook goed bij mij.
Alleen op blad1 krijg ik deze foutmelding.
Vraag is waarom word de bovenliggende cel ook groen?

Heb je op Blad1 nog een andere event routine actief?

Dan wil ik dat document wel even zien want ik krijg het hier niet stuk.

Edmoor,

Ik denk dat geen programatorisch probleem is maar een kwestie van instellingen of zo van Blad1
omdat Blad2 identieke codes heeft en daar doet het probleem zich niet voor.

Wat is het probleem om even het bestandje te uploaden? Blad1 en Blad2 mogen leeg zijn als je de code maar laat staan. Klik op Ga geavanceerd en klik op de paperclip om een bestandje te uploaden.

+ bij iedere selection change jouw scrollarea benoemen is wel wat veel van het goede

VenA, bij deze het ingekorte bestand.
Zie bij Blad1 en wijzig bijvoorbeeld iets in kolom D : de selecteerde cel wijzigt dan in 2 cellen en vandaar deze foutmelding.

Bijlagen

Gebruik in de Change event.
Application.enableevents.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan