foute div ofzo?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ginojo

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2010
hallo iedereen,

Ik heb een kleine copyright voor mijn website gemaakt maar nu loopt de achtergrond niet mee. De tekst staat dus gedeeltelijk in het zwart. Het gaat om deze pagina.... En de fout lijkt mij ook niet in de div's te zitten...

Weet iemand het?

Ginojo

ik neem aan dat je het zwarte blokje aan de onderkant van de website bedoeld?
is het de bedoeling dat de achtergrond van het blokje wit word of de tekst wit?
of zie ik iets over het hoofd?

mvg, Ecross

Hoi Ginojo,
Nee, de <div>'s zijn op zichzelf niet fout. En het aardige is, dat de css in dit geval ook heel gehoorzaam is. ;)
Kijk, in je stylesheet staat:
Code:
#footer { color: #070707; }
#footer a:link, #footer a:visited { color: #0A0A0A; }
#footer a:hover { color: #020000; }
Dat wordt keurig door de pagina zo gebruikt in de footer:
  • De tekst-kleur #070707 is bijna knalzwart.
  • De link-kleur #0A0A0A is ook bijna knalzwart.
  • De hover-kleur #020000 van de link is ook al praktisch zwart.
Op de zwarte achtergrond van de #footerWrapper is dat dus mooi verstoppertje spelen. :d
Je zou iets als dit eens kunnen proberen:
Code:
#footer { color: #808080; } /* grijzig */
#footer a:link, #footer a:visited { color: #FFFFFF; } /* wit */
#footer a:hover { color: #40FFFF; } /* lichtblauw */
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Ow. He jongens. Sorry... egt sorry... jullie hebben zoveel moeite gedaan om me dat uit te leggen terwijl het al even opgelost is. Ik had dus eerst dat de tekst van artikel 7 door die zwarte balk liep. Maar ik moest een dubbele </div> invoeren. Ik heb nog steeds geen idee waarom maar het isnu wel goed. En ik had die link kleur met opzet zo gemaakt omdatik die reclame van dotemplate in de bron moest houden. Maar die ga ik er nog wel uithalen... maar toch bedankt. En ik zethem gelijk op opgelost. Was dat vergeten. Sorry..

Okidoki, no problem. Maar door die ingevoegde </div> ergens halverwege zit er nu op 't eind een </div> te veel in. De laatste </div> voor de </body> mag verdwijnen.
En alle <br>retjes moeten <br />retjes worden. Dan is de html-validator ook weer helemaal blij. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan