• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Foute koppeling opsporen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rudy1978

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2008
Hallo,

ik heb een Excel bestand met erg veel koppelingen erin gemaakt door een reeds bestaand bestand te kopieren en daarin de wijzigingen door te voeren. Nu krijg ik bij opstarten steeds de melding dat er een koppeling naar een andere gegevensbron in zit en of ik die wil bijwerken. Dit betekent dus waarschijnlijk dat ik ergens een koppeling ben vergeten aan te passen, maar aangezien het er duizenden zijn heb ik niet zo veel zin ze 1 voor 1 na te lopen. Is er een methode om een koppeling naar een andere gegevensbron snel op te sporen?

Alvast bedankt.

Gr.

Rudy

Rudy1978, Onder het menu Edit (bewerken) vind je het submenu Links (koppelingen ???). Klik deze aan, en de popup toont je alle links die je in je workbook hebt staan. Daar kan je ook allerlei mutaties op zo'n link uitvoeren.

Groet, Leo

Beste Rudy1978,

Een kleine aanvulling op Leo's antwoord.
Via zijn methode zie je de bronbestanden waar vandaan de gegevens komen. Het enige nadeel vind ik dat bij een lang pad (veel submappen) het niet duidelijk is waarnaar gelinkt wordt.

Als je cellen zoekt die naar een extern bestand verwijzen, kun je ook via Ctrl+F (Zoeken) zoeken naar de bestandsnaam. Als je een melding krijgt dat het niet bestaat, kijk dan bij Ctrl+F > Opties > 'Zoeken in'. Hier dient 'formules' te staan.

Richard

oke bedankt, maar mijn probleem is helaas nog niet opgelost.

Ik ben er inmiddels achter dat het volgende gebeurd is: op mijn werk heb ik op de bedrijfsserver gewerkt en het bestand opgeslagen. dit heb ik vervolgens gemaild naar mezelf en ben het gaan afronden op de c-schijf van mijn laptop. Daarna heb ik het bestand terug op de server gezet en het van mijn laptop afgegooid.

Als ik nu op "koppelingen bewerken" klik, dan staat er bij de bron nog steeds: c:documents and settings..........etc. De bron bestaat dus niet meer. Kan deze koppeling weg? De optie 'koppeling verbreken' kan ik niet kiezen en ook 'bron wijzigen' niet .

Overigens lijken alle interne koppelingen in het bestand nog altijd gewoon te functioneren (alles gaat goed), maar ik wil van die vraag af als ik het bestand open.

Groeten en bedankt,

Rudy

In de bijlage een invoegtoepassing (.xla) die speciaal hiervoor ontworpen is. Ik heb m al een tijdje niet gebruikt, maar volgens mij kun je zoeken op een bepaalde koppeling (naam v/h pad) en m daarna verwijderen. Probeer het eens, beschrijving zit erbij.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan