foute opstart laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

nicole vd zee

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2005
Als ik mijn laptop (Packard Bell/windows xp) opstart, kan ik alleen in het beginscherm komen als ik F12 ingedrukt houd. (bios setup) Ik zie dan mijn buroblad, maar kan niks meer met mijn toetsenbord en ook gebeuren er vreemde zaken op mijn scherm.
Als ik op start klik zie ik alles als normaal, alleen schakelt de blauwe balk van de selectering als een razende over alle items heen. Ik kan dan wel nog op iets klikken door er gewoon met de muis op te gaan staan. Dubbelklik ik op een icoon op mijn buroblad, selecteert hij het onderste icoontje uit dezelfde rij, maar opent het bestand niet. Klik ik rechts en kies openen, dan opent hij het bestand wel. Mijn toetsenbord kan ik echter niet gebruiken, ook niet5 de delete toets etc.

Ik heb inmiddels gedefragmenteerd en herstelpunt gekozen, maar niks helpt
wie weet raad ? alvast bedankt Nicole

waarom moet je F12 ingedrukt houden???
Weet je zeker dat je de juiste drivers hebt geinstalleerd? Gebruik je het toetsenbord van je laptop of een aangesloten toetsenbord? En touchpad of aangesloten muis?

Heb je al deze problemen ook als je in veilige modus opstart?

Kwestie van tijdens het opstarten herhaaldelijk op F8 drukken, veilige modus.

waarom moet je F12 ingedrukt houden???
Weet je zeker dat je de juiste drivers hebt geinstalleerd? Gebruik je het toetsenbord van je laptop of een aangesloten toetsenbord? En touchpad of aangesloten muis?

De F12 heb ik ingetoetst, omdat op mijn beeldscherm van packard bel staat aangegeven :
druk F2 to enter bios setup F12 to boot on network.

Het toetsenbord is gewoon het toetsenbord van de laptop PB Easynote E5140

Tot dat deze problemen begonnen heeft hij het gewoon goed gedaan, dus neem aan dat drivers correct zijn. Hij begon met af en toe een verkeerd toetsenbord (andere taal?) te starten, maar een nieuwe opstart deed het probleem dan verhelpen. (is heel af en toe gebeurt.)

Heb je al deze problemen ook als je in veilige modus opstart?

Kwestie van tijdens het opstarten herhaaldelijk op F8 drukken, veilige modus.

Heb ik uitgeprobeerd en wat blijkt hij start niet alleen op door op de F12 te blijven duwen, maar bij iedere toets doet hij dit, de F8 en de f2 ook maar meteen uitgeprobeerd veranderen hier niks aan, start gewoon in windows scherm.Kom er dan wel gewoon in, kan ik vanuit mijn laptop naar de veilige modus ?

ja, zoals ik zei, maar dat moet je dan nèt voor dat winxp ''laadbalkje'' doen.

U heeft gelijk, inderdaad de F8 komt uit op het zwarte scherm waar ik de veilige modus zou moeten kunnen kiezen. Maar helaas kan ik het toetsenbord niet gebruiken waardoor ik met de pijltjestoetsen niet naar de veilige modus kan komen. Ook hier kiest de laptop voor de onderste optie en dat is de pc normaal opstarten. Dit dus maar gedaan, maar probleem blijft

Wat doet je pc als je na het indrukken van de aan/uittoets, gewoon helemaal niets meer doet? Dus ook niet op F12 drukken?

Wat doet je pc als je na het indrukken van de aan/uittoets, gewoon helemaal niets meer doet? Dus ook niet op F12 drukken?

dan geeft hij het grijze scherm van packard bell en geeft onderaan de regel:
press F2 to enter bios setup - F12 to boot on network.

Verder maakt hij een oorverdovend aanhoudend piepend geluid.

Verdwijnt het scherm niet na een tijdje? Mss iets mis op moederbord dat ook de andere problemen veroorzaakt?
Enig idee waarvan dat lawaai afkomstig is?
als het scherm van packard bell echt niet verdwijnt uit zichzelf denk ik dat het de beste optie is om je laptop terug te sturen naar packard bell en het probleem te laten nakijken en herstellen.

Verdwijnt het scherm niet na een tijdje? Mss iets mis op moederbord dat ook de andere problemen veroorzaakt?
Enig idee waarvan dat lawaai afkomstig is?
als het scherm van packard bell echt niet verdwijnt uit zichzelf denk ik dat het de beste optie is om je laptop terug te sturen naar packard bell en het probleem te laten nakijken en herstellen.

Nee het scherm verdwijnt niet en het piepje is volgens mij het piepje dat hij normaal geeft bij het opstarten, maar op de één of andere manier blijft hij gewoon hangen.
Ik krijg zelf de indruk dat de laptop niet kapot is, maar zou graag een manier weten hoe ik hem opnieuw kan opstarten zonder het toetsenbord nodig te hebben (omdat dit het dus niet doet) Als ik in de bios kan komen zou ik evt. kunnen herstellen met cd van windows.

het piepje is volgens mij het piepje dat hij normaal geeft bij het opstarten, maar op de één of andere manier blijft hij gewoon hangen.

Heel belangrijke informatie;-)
Normaal gezien wil dat zeggen dat er een probleem is met je moederbord of toetsenbord.
Ik denk dat de enige oplossing is om je laptop binnen te doen en te laten nakijken, ik denk niet dat je het probleem makkelijk zelf kan oplossen.

Probleem opgelost. :thumb:

Het bleek het toetsenbord te zijn.
Na een extern toetsenbord eraan gehangen te hebben was het probleem opgelost.
laptop doet het gewoon, toetsenbord moet uiteraard wel vervangen.

bedankt voor alle hulp Nicole

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan